دریافت اينماد بی ستاره برای کسب و کارهای خرد در كمترين زمان امكان پذير است

چهارشنبه ، 17 آذر 1400 ، 14:49
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با اشاره به انتقاد های برخی فعالان اقتصادی در خصوص مانع تراشی الزام اخذ اینماد برای کسب و کارهای خرد گفت: کسب و کارهای خرد مي توانند به صورت کاملا سیستمی و برخط و صرفا با ارايه اطلاعات هويتی و دامنه خود نسبت به اخذ اينماد بی ستاره اقدام کنند. اخذ اين نوع اينماد در كمترين زمان و با حداقل اطلاعات امكان پذير است.


به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، مهران محرمیان با اشاره به الزام قانونی اخذ اینماد تصریح کرد: موضوع الزام اخذ اينماد برای پذيرندگان شركت هاي پرداخت يار به استناد ماده ١٠٣ آيين نامه اجرايی ماده ١٤ الحاقی قانون مبارزه با پولشويی اجرایی شده است. این آيين نامه مصوب آبان ماه سال 1398 هيئت دولت بوده و طی بيش از دو سال گذشته تلاش شده به صورت تدريجی اجرای تكاليف به گونه ای كه اختلالی در كسب و كارها ايجاد نشود پيگيری شود.


معاون فناوری های نوین بانک مرکزی افزود: الزام اخذ اينماد برای فروشگاه های مجازی كه درگاه پرداخت خود را از شركت های psp دريافت کرده اند از زمستان سال ۹۸  اجرايی شده و پذيرندگان جدید فعال در فضای مجازی علاوه بر اخذ شماره پيگيری مالياتی ملزم به دريافت اينماد از مركز توسعه تجارت الکترونیکی بوده اند.


محرمیان همچنین تاکید کرد: در راستای حمايت از كسب و كارهای خرد، مركز توسعه تجارت اقدام به طراحی نماد بی ستاره کرده و اخذ اين نوع اينماد در كمترين زمان و با حداقل اطلاعات امكان پذير است. کسب و کارهای خرد می توانند به صورت کاملا سیستمی و برخط و صرفا با ارايه اطلاعات هويتی و دامنه خود نسبت به اخذ اين نوع اينماد اقدام کنند.


وی با اشاره به اینکه اخذ اينماد يكی از ابزارهای شناسايی اهليت كسب وكارها در فضای مجازی است، اظهار داشت: وجود اين نشان در سايت‌های پذيرندگان فضای مجازی موجبات اعتماد بيشتر مشتريان را فراهم می کند.


معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اينكه بانك مركزي همواره اهتمام ويژه ای در اجرای قوانين مجلس و مصوبات هیئت دولت دارد؛ در اين خصوص نيز پيش از اجرا تلاش کرده با انجام هماهنگی های لازم با مركز توسعه تجارت  موجب كاهش دغدغه‌های كسب و كارها شود و هر گونه پیشنهادی که باعث تسهیل شروع کسب و کارها شود را مورد بررسی قرار خواهد داد.

► بانک مرکزی به دنبال ایجاد تعادل بین نظارت و نوآوری است
راه اندازی سامانه ای برای ثبت درخواست های ارزی خرد مردم ◄

مطالب مرتبط
بنر