شرایط افتتاح حساب در بانک شهر تابع قوانین بانک مرکزی است

پنجشنبه ، 16 دی 1400 ، 11:13
مدیرامور سازمان و برنامه ریزی بانک شهر، گفت: شرایط افتتاح حساب برای مشتریان در این بانک، کماکان بدون تغییر جدید و تابع مقررات بانک مرکزی است.

به گزارش بانکی به نقل از روابط عمومی بانک شهر، سید جابر حسینی افزود: شعب بانک شهر در تمامی شهرها همانند گذشته بر اساس دستورالعمل ها، ضوابط و مقررات مبارزه با پولشویی بانک مرکزی نسبت به شناسایی کامل مشتریان اقدام می کنند.

حسینی ادامه داد: شعب بانک در حال حاضر به منظور اطمینان از صحت اطلاعات ارائه شده مدارک اقامتی، هویتی و اشتغال به کار مشتری را بررسی و پس از تائید اصالت مدارک یاد شده نسبت به تعریف مشتری و دریافت کد شهاب (شناسه هویت الکترونیکی بانکی) از سامانه یکپارچه حاوی اطلاعات هویتی مشتریان بانک مرکزی (نهاب)اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به راه اندازی و عملیاتی سازی سامانه یکپارچه اطلاعات حساب مشتریان (سیاح) از سوم خردادماه سال 1399توسط بانک مرکزی، افتتاح سپرده در شبکه بانکی منوط به دریافت شماره پیگیری از سامانه سیاح خواهد بود.

مدیرامور سازمان و برنامه ریزی بانک شهر با بیان اینکه مطابق با قانون جدید چک، ارائه برخی از خدمات بانکی به افراد دارای چک برگشتی مجاز نخواهد بود، خاطرنشان کرد: این محدودیت ها که شامل عدم افتتاح سپرده و صدور کارت بانکی جدید، عدم گشایش اعتبارات اسنادی و عدم اعطای تسهیلات و ضمانتنامه های بانکی است؛ تا رفع سوء اثر از چک برگشتی در شبکه بانکی در نظر گرفته خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: تمامی مشتریان می توانند با همراه داشتن مدارک هویتی خود به هر یک از شعب بانک در سراسر کشور مراجعه و به نسبت به افتتاح سپرده بانکی اقدام کنند.

► ارتباط مستقیم تلفنی با مدیر امور بازرسی و نظارت
اعتقاد راسخ در حمایت از واحدهای تولیدی و ارائه خدمات به شهروندان داریم ◄

مطالب مرتبط
بنر