سهل‌انگاری، عامل برداشت از حساب بود

شنبه ، 13 فروردين 1401 ، 23:21

رئیس پلیس‌فتا استان آذربایجان‌غربی گفت: فردی که بصورت غیر مجاز اقدام به برداشت از حساب بانکی شاکی نموده بود، شناسایی و بدست قانون سپرده شد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان در تشریح این خبر گفت؛ احدی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی در این پلیس حاضر و اعلام کرد که در چندین مرحله مبلغی در حدود 900 میلیون ریال از حساب وی بصورت غیر مجاز برداشت شده است، با توجه به حساسیت موضوع، مراتب بطور جد در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و تخصصی عامل برداشت شناسایی و با هماهنگي مرجع محترم قضايي طی عملیاتی متهم دستگیر و به این پلیس دلالت گردید.

این مقام مسئول گفت: فرد خاطی در مواجهه با ادله قاطع پلیس به بزه ارتکابی خود اعتراف و اعلام کرد که  از سهل‌انگاری شاکی سوء‌استفاده نموده و بعد از بدست آوردن اطلاعات حساب بانکی وی، اقدام به برداشت نموده است.

سرهنگ نصرتی با بیان اینکه اطلاعات حساب و کارت بانکی جز اسنادی است که باید در اختیار دیگران قرار نگیرد، گفت: شهروندان باید از واگذاری، اجاره کارت و بازگویی اطلاعات بانکی خود به دیگران در فضای حقیقی یا محیط شبکه‌های اجتماعی جداً خودداری نمایند.

وی افزود: شهروندان جهت آگاهی از تراکنش‌های حساب‌های بانکی خود، حتما سامانه پیامکی حساب‌های خود را فعال کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با استفاده از سایت این پلیس‌ به نشانی www.cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 سوالات و مشکلات خود را مطرح نمایند.

► نکات مهم در امنیت کارتهای بانکی
به روز رسانی خدمات الکترونیک بانک تجارت در 5 فروردین ◄

مطالب مرتبط
بنر