کلاهبرداری سه میلیاردی با شگرد تور‌های مسافرتی

سه شنبه ، 11 مرداد 1401 ، 14:44

رئیس پلیس فتا فارس از شناسایى و دستگیری عامل کلاهبردارى از گردشگران با شگرد درج آگهى دروغین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، خبر داد.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ امیرحسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا فارس در خصوص این کلاهبرداری گفت: در پى مراجعه مردی جوان و با در دست داشتن مرجوعه قضايى به این پليس درخواست رسيدگى به شكوائيه خود مبنى بر كلاهبردارى فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین، پيگيرى موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.


وی ادامه داد: شاکی بیان داشت که در یکی از صفحات شبکه اجتماعی اینستاگرام، یک آگهی تحت عنوان "تورهای داخلی و خارجی با تخفیف‌های شگفت انگیز" برخورد کرده‌ و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده وی مبلغ 53 میلیون ریال وجه بعنوان بیعانه از شاکی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.


این مقام سایبری گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، فرد مورد نظر مورد شناسایی و در یکی از محلات شیراز دستگیر شد.


سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم تاکنون مبلغ سه میلیارد ریال از 9 شاکی کلاهبرداری نموده است، گفت: این فرد کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان سرمایه گذاری می‌نمودند.


وی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خریدهای اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای نماد اقدام نمایند.


رئیس پلیس فتا فارس خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي و یا از طریق شماره تماس 096380 با ما در‌ ميان بگذارند.

► چک ثبت نشده در صیاد دارید، این مطلب را بخوانید
آشنایی کودکان با فضای مجازی ◄

مطالب مرتبط
بنر