دستگیری کلاهبردار اینترنتی ارز دیجیتال

يكشنبه ، 20 شهریور 1401 ، 14:02
رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و کشف پرونده کلاه‌برداری اینترنتی با موضوع فروش ارز دیجیتال به مبلغ 500 میلیون ریال خبر داد.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری از شناسایی و کشف پرونده کلاه‌برداری اینترنتی با موضوع فروش ارز دیجیتال به مبلغ 500 میلیون ریال خبر داد و گفت: متهم با سوءاستفاده اعتماد کاربر فضای مجازی در شبکه اجتماعی واتس آپ اقدام به کلاه‌برداری از وی نموده بود.

رئیس پلیس فتا استان چهر محال و بختیاری در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا گفت: در پی شکایت احدی از شهروندان شهرستان بروجن پرونده‌ای با موضوع خرید ارز دیجیتال از یک گروه واتس آپی در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت، در این پرونده متهم با فعالیت در شبکه اجتماعی واتس آپ و تبلیغات فریبنده از افراد متقاضی پول درخواست می‌کرد و پس از واریز وجه اقدام به قطع ارتباط و بلاک کردن آن‌ها می‌نمود.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از روش‌های نوین کشف جرائم سایبری، متهم را دریکی از استان‌های هم‌جوار مورد شناسایی قراردادند، متهم با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و پس از تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا انتقال گردید.

سرهنگ مرتضی عسگری ضمن بیان اینکه به‌هیچ‌عنوان به تبلیغات این‌چنینی در فضای مجازی و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی نباید اعتماد کرد، اظهار داشت: هم‌وطنان می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق پل ارتباطی ما سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش مرکز فوریت‌های سایبری بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

► می‌خوای گوشی و حساب بانکیت هک نشه؟
دستگیری کلاهبردار رسیدساز جعلی ◄

مطالب مرتبط
بنر