کارت های بانک صادرات ایران

يكشنبه ، 31 شهریور 1387 ، 15:39

سپهرکارت
خدمتي است ويژه براي حسابهاي قرض الحسنه جاري ، پس انداز ، و سرمايه گذاري کوتاه مدت .
امکان اتصال همزمان يک سپهر کارت به حسابهاي قرض الحسنه جاري ، پس انداز و يا سرمايه گذاري کوتاه مدت موجب شده است که سپهر کارت نيز علاوه بر دسته چک و دفترچه حساب ، بعنوان يک ابزار مطمئن براي دريافت و پرداخت از حسابهاي مذکور استفاده شود .
با افتتاح حساب قرض الحسنه جاري ، علاوه بر دريافت دسته چک مي توان از سپهر کارت نيز استفاده نمود و هنگام افتتاح حساب قرضالحسنه پس انداز و يا حساب سرمايه گذاري کوتاه مدت مي توان از دفترچه ويا كارت سپهراستفاده كرد و از مزاياي آن به شرح ذيل بهرمند شد .
دارندگان سپهر کارت مي توانند :
•    با مراجعه به کليه شعب بانک صادرات مجهز به سيستم متمرکز سپهر و با در دست داشتن کارت شناسائي معتبر نسبت به واريز يا برداشت وجه به/ از حسابهاي سپهري اقدام نمايند .
•    در تمام اوقات شبانه روز از خدمات دستگاههاي خود پرداز (ATM ) کليه بانکها و موسسات مالي عضو شتاب بهره مند شوند.
•    نسبت به پرداخت وجه خدمات و يا کالاهاي مورد نياز از طريق پايانه هاي فروش ( دستگاه POS ) کليه بانکها و مؤسسات مالي عضو شتاب اقدام نمايند .
•    نسبت به پرداخت قبوض از طريق شماره تلفن 1553واطلاع از وضعيت حساب خود ،انتقال از يك حساب خود به يك حساب ديگر خود و اطلاع از وضعيت آخرين چك صادره خود ازطريق تلفنبانك سپهربه شماره تلفن 22266566-021اقدام نمايند.
•    در حال حاضر کلیه بانکهای کشور عضو شتاب ( شبکه تبادل اطلاعات بين بانکي ) می باشند .

توجه: برای دریافت وجه از دستگاه خودپرداز توسط سپهرکارت بایستی از رمز اول(کد 4رقمی) که هنگام صدور کارت مشتری از شعبه دریافت می کند استفاده شود و برای پرداخت قبوض و بهرمندی از امکانات تلفنبانک از رمز دوم (کد 5الی 12 رقمی) که مشتری باید جهت فعال سازی آن از طریق دستگاه خودپرداز بانک صادرات خود اقدام نماید، استفاده می شود.

كارت اعتباري بانك صادرات
بانك صادرات ايران با آگاهي از مزاياي كارت هاي اعتباري بعنوان يك ابزار انتقال وجوه مطمئن و بدون ريسك در معاملات نسبت به صدور كارت اعتباري در قالب كارتهاي سبز با سقف اعتبار سه ميليون ريال و نقره اي با سقف اعتبار پنج ميليون ريال و طلايي با سقف اعتبار ده ميليون ريال براي مشتريان اقدام نموده است.

مزاياي كارتهاي اعتباري بانك صادرات

•    افزايش قدرت خريد از طريق پرداخت اقساطي بهاي كالا
•    عدم نياز به حمل پول و كاهش ريسك ناشي از آن (سرقت و يا فقدان)
•    امکان استفاده از منابع بانك به مدت 45 روز بدون پرداخت هيچگونه سود
•    امكان تقسيط بدهي بر حسب تمايل دارنده كارت
•    تعيين مبلغ هر قسط به دلخواه مشتري
•    تعيين زمان بازپرداخت کل بدهی به دلخواه مشتري
•    افزايش دقت و سرعت در انجام معاملات

نحوه دريافت كارت اعتباري بانك صادرات

كليه اشخاص حقيقي مي توانند با مراجعه به يكي از شعب سپهري بانك صادرات و تكميل فرم درخواست كارت اعتباري و قرارداد صدور و استفاده از كارت اعتباري بانك صادرات ايران و ارائه تضمين هاي لازم كارت اعتباري دريافت نمايند.

وثائق و تضمينات

كاركنان دولت و بخش خصوصي
گواهي اشتغال به كار متقاضي و گواهي اشتغال به كار ضامن، تأييد توسط واحد محل اشتغال و يك فقره چك شخصي متقاضي با ظهرنويسي ضامن وي به ميزان 5/1 برابر اعتبار كارت درخواستي.

پزشكان، وكلا و مهندسين
ارايه رونوشت برابر اصل شده پروانه طبابت، وكالت و نظام مهندسي و يك فقره چك به ميزان 5/1 برابر اعتبار كارت درخواستي.

اساتيد دانشگاه ها
ارايه گواهي اشتغال از دانشگاه محل تدريس و يك فقره چك به ميزان 5/1 برابر اعتبار درخواستي.

كسبه
ارايه رونوشت برابر اصل شده پروانه كسب و يك فقره چك به ميزان 5/1 برابر اعتبار درخواستي.

مشتريان معتبر بانك
اخذ هرگونه وثيقه به تشخيص اركان اعتباري شعبه.

سازمانها و شركتهاي دولتي
مي توانند با مبادله موافقتنامه و تضمين بازپرداخت ديون براي كليه پرسنل شاغل خود درخواست كارت اعتباري نمايند

نحوه خريد با كارتهاي اعتباري بانك

پس از دريافت كارت و رمز از بانك، دارندگان كارت اعتباري مي توانند به كليه مراكز عرضه كالا و خدمات مجهز به دستگاه هاي پايانه فروش بانك صادرات ايران و ساير بانكهاي عضو شتاب مراجعه و كالاي مورد نياز خود را ابتياع نمايند.
دارنده كارت اعتباري بانك صادرات مي تواند دفعتاً واحده و يا به طور متناوب معادل تمام و يا قسمتي از اعتبار خود خريد نمايد.

نحوه صدور صورتحساب و ارسال آن به مشتري

سي روز بعد از صدور كارت اعتباري و هر ماه يكبار صورت حساب مربوط به معاملات انجام شده با آن، صادر و به آدرسي كه هنگام تكميل فرم درخواست صدور كارت تعيين شده ارسال خواهد شد.
در صورت حساب، كليه خريدهايي كه طي ماه گذشته با كارت اعتباري انجام شده است به تفكيك تاريخ خريد، مبلغ خريد و نام فروشگاه ذكر شده است. دارنده كارت مي تواند حداكثر تا پنج روز قبل از صدور صورت حساب بعدي اعتراض خود را نسبت به مبالغ ذكر شده در صورت حساب با تلفن شماره 22259120-(021) به اطلاع واحد امداد مشتريان برساند.
توجه : به هنگام تماس با تلفن مزبور، اپراتور يك شماره ارجاع به دارنده كارت بمنظور پيگيري هاي بعدي اعلام مي نمايد. بانك حداكثر دو ماه فرصت خواهد داشت پاسخ اعتراض دارنده را به اطلاع وي برساند.

نحوه محاسبه سود

در صورت حسابهاي صادره براي دارنده كارت مهلت بازپرداخت بدهي نيز قيد مي شود(آخرين مهلت جهت بازپرداخت بدهي 15 روز از تاريخ صدور صورت حساب است.) اگر دارنده كارت در مهلت مذكور نسبت به تسويه بدهي خود اقدام نمايد، بانك هيچگونه سودي از مشتري مطالبه نخواهد كرد، در غيراينصورت براي هر روز تأخير مبلغي معادل 5/1 درصد ماهانه طبق فرمول ذيل محاسبه و از مشتري مطالبه و در صورت حساب بعدي وي بصورت جداگانه ذكر شده و دارنده كارت متعهد به پرداخت آن خواهد بود.

نرخ * مدت * مبلغ
100 * 30
اگر دارنده كارت در همان روز صدور كارت يك ميليون ريال خريد نمايد اين مبلغ به مدت 45 روز بصورت قرض الحسنه در اختيار وي مي باشد.
مبدأ 45 روز ذكر شده براي ماه هاي بعد از تاريخ صدور كارت اعتباري، تاريخ صدور صورت حساب مي باشد.
در صورتيكه دارنده كارت اعتباري در طي يكسال هيچگونه معامله اي با كارت انجام نداده باشد فقط هزينه های مربوط به صدور کارت می بایست به بانک پرداخت گردد.

نحوه بازپرداخت بدهي

1.    اگر متقاضي كارت اعتباري بانك صادرات هنگام تكميل فرم درخواست كارت اعتباري براي بازپرداخت بدهي خود حساب سپهري معرفي نمايد سيستم در هر ماه به حساب وي مراجعه و مبلغ مشخص شده توسط دارنده كارت (حداقل قابل پرداخت يا کل بدهی) را از حساب او كسر خواهد نمود.
2.    در صورتي كه دارنده كارت مايل باشد بصورت نقدي بدهي خود را بازپرداخت نمايند، كافيست به يكي از شعب سپهري مراجعه نموده و يك فقره فيش نقدي مطالبه و مبلغ مورد نظر خود را (مبلغي كه دارنده كارت درخواست پرداخت نمايد، اين مبلغ مي تواند كل بدهي يا قسمتي از آن باشد) طي فيش نقدي و ثبت شماره كارت خود در محل شماره حساب پرداخت نمايد. اين مبلغ بلافاصله از بدهي وي كسر مي گردد.

ساير مزاياي كارت اعتباري

•    استفاده از اعتبار در هر زمان به دلخواه مشتري.
•    در صورتيكه دارنده كارت اعتباري مايل باشد افراد ديگري نيز از اعتبار وي استفاده نمايند، مي تواند با درخواست كارت اضافي اعتبار را با ساير افراد مورد نظر تسهيم نمايد.
•    دريافت اطلاعات و صورت حساب از طريق تلفن، فاكس و اينترنت.
•    پرداخت كل بدهي يا قسمتي از آن از محل حساب سپهري شما بدون نياز به مراجعه به شعبه.

ساير اطلاعات مفيد براي دارنده كارت اعتباري بانك صادرات ايران

•    مدت اعتبار كارتهاي اعتباري بانك صادرات در حال حاضر يكسال بوده و دارنده كارت در صورت عدم تمايل به تمديد آن، مي بايست قبل از سررسيد بانك را مطلع نمايد.
•    دارنده كارت اعتباري بايد از افشاي شماره شناسايي فردي و همچنين واگذاري كارت اعتباري خود به سايرين اكيداً خودداري نمايد.
•    در صورت تغيير آدرس محل سكونت، محل كار و شماره تلفن تماس، دارنده كارت مي بايست مشخصات جديد را در اسرع وقت به بانك ارايه دهد.
•    دارنده كارت متعهد است حداقل 3% از سقف اعتبار کارت خود را در آخرين مهلت (مهلت پرداخت ذكر شده در صورت حساب) پرداخت نمايد تا مشمول جريمه تأخير نگردد.
•    در صورت فقدان، سرقت و يا افشاي شماره شناسه فردي به منظور جلوگيري از سوءاستفاده هاي احتمالي دارنده كارت اعتباري مي بايست مراتب را فوراً با ذكر مشخصات فردي و شماره كارت خود را (در صورت عدم فراموشي) به واحد امداد مشتريان کارت اعتباری تلفن شماره 22259120-021 اعلام و شماره ارجاع دريافت نماييد.
•    بانك مسئول زيان هاي ناشي از سرقت و يا فقدان كارت در فاصله زماني بين سرقت و اعلام نخواهد بود.

نحوه تغيير رمز

هنگاميكه شماره رمز يا شناسه دارنده كارت اشتباهاً يا سهواً فاش شود مشتري مي تواند با مراجعه به شعب سپهري از طريق دستگاه کارتخوان نسبت به تغيير رمز خود اقدام نمايد.
جهت دريافت اطلاعات بيشتر با مراكز زير تماس حاصل نماييد:
سايت اينترنتي www.bsi.ir
شركت اعتباري ايران
امداد مشتريان :
تلفن :22259120- (021)    22257140- (021)
فكس : 22256416- (021)
سايت اينترنتي : WWW.klccc.com
تلفن : 6-22266474- (021)

بن كارت سپهر
ابزاري است كه دارنده آن مي‌تواند نسبت به خريد كالا و خدمات مورد نياز خود از فروشگاه‌هاي مجهز به پايانه فروش (POS) بانك صادرات ايران يا هر يك از بانكهاي عضو شبكه شتاب اقدام نمايد.
اين كارت براي پاسخگويي به نياز شركت‌ها و سازمان‌هايي كه قصد پرداخت مزاياي غيرنقدي به كاركنانشان را دارند طراحي شده است.
اين شركت‌ها مي‌توانند بن‌كارت را جايگزين بن كالا و حواله‌هاي غيرنقدي نمايند.
بن‌كارت سپهر به درخواست شركت‌ها، سازمان‌ها و اشخاص در مبالغ معين و قابل تعريف و به صورت با نام، صادر شده و دارنده آن مي‌تواند در مدت معيني كه روي كارت درج مي‌شود مايحتاج خود را خريداري نمايد.

مبلغ بن كارت سپهر:

حداكثر مبلغ كارت‌ها نامحدود است و به درخواست خريدار به هر مبلغي صادر مي‌گردد. شارژ مجدد مبلغ كارت به درخواست مشتري به دفعات امكانپذير است.

مزاياي بن كارت سپهر براي شركت‌ها و سازمان‌ها:

•    آساني و هماهنگي بيشتر در اعطاي كمك‌هاي غيرنقدي كاركنان كاهش احتمال سوءاستفاده ناشي از خريد و فروش حواله‌ها و بن‌هاي غيرنقدي از مزاياي بن‌كارت سپهر است.
•    قابليت چاپ (درج) آرم و نشان شركت‌ها بر روي كارت خريداري شده امتياز ويژه‌اي است كه براي سازمان‌ها در نظر گرفته شده است.

مزاياي بن‌كارت سپهر براي دارندگان كارت:

•    قابل استفاده در كليه مراكز فروشگاهي داراي پايانه فروش (POS) بانك‌هاي عضو شتاب
•    محفوظ ماندن مبلغ بن‌كارت سپهر در صورت مفقود شدن كارت و اعلام به موقع مفقودي
•    ايجاد تنوع بسيار در خريد كالاهاي قابل تهيه توسط بن‌كارت سپهر

نحوه تهيه بن‌كارت سپهر:

بن‌كارت سپهر از طريق شعب بانك صادرات ايران قابل تهيه مي‌باشد براي اين منظور كافي است، ضمن تكميل فرم درخواست، منابع مالي موردنظر جهت واريز به كارتها تأمين گردد.

کارت هدیه

معرفی و مزایا
 

هدایایی که به صورت کالا تهیه می شوند ممکن است به علت عدم تطابق با سلیقه و نیاز گیرنده هدیه مورد استفاده قرار نگیرد لذا شایسته تر آنست که حق انتخاب برای هدیه گیرنده قائل شویم. کارت هدیه بانک صادرات ایران ابزار مناسبی برای جایگزینی انواع هدیه می باشد.

مزایای کارت هدیه

کارت هدیه بانک صادرات ایران با مبالغ صد هزار ریال تا پنج میلیون ریال از شعب بانک قابل خرید است.
بانک صادرات ایران به منظور ترویج فرهنگ استفاده از کارت به جای پول نقد هیچگونه کارمزدی برای صدور کارت هدیه دریافت نمی نماید.
کارت های هدیه در چهار طرح مختلف طراحی شده است که با انتخاب مشتری در اختیار وی قرار خواهد گرفت.
تنوع در خرید و امنیت و سرعت و جذابیت خرید الکترونیکی از جمله مزایایی است که شما همراه کارت هدیه بانک صادرات به دوستان خود هدیه می نمایید.
اهداء کننده ی کارت هدیه می تواند با صرف کمترین زمان و انرژی هدیه ای ارزشمند و مورد پسند به فرد مورد نظر خود اهداء نماید.
دارنده ی کارت هدیه بانک صادرات ایران می تواند از طریق دستگاه های پایانه فروش بانک صادرات در سراسر کشور و یا سایردستگاه های پایانه های فروش بانکهای عضو شتاب نسبت به خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود اقدام نماید.
شما می توانید با استفاده از دستگاه های خود پرداز نسبت به دریافت وجه نقد و یا پرداخت(آب . برق . گاز . تلفن ثابت و همراه) و یا دریافت رمز دوم کارت (به منظور استفاده از تلفن بانک) و یا تغییر رمز اول کارت و رویت پنج تراکنش آخر و مانده حساب اقدام نمایید.
سازمانها و مؤسسات می توانند به میزان هدایای مورد نظر نسبت به تهیه کارت هدیه بانک صادرات و اهداء آن به کارکنان خود اقدام نمایند. سازمانها و مؤسسات خریدار کارت هدیه در صورت به حد نصاب رساندن تعداد کارت در خواستی (25000) می توانند نشان شرکت یا سازمان خود را برروی کارتهای مورد نظر درج نمایند.

قابلیت های رمز دوم
شما می توانید با دریافت رمز دوم کارت (قابل دریافت از کلیه دستگاهه ای خودپرداز بانک صادرات) تراکنش های ذیل را با کارت هدیه انجتم دهید:
•    پرداخت قبوض (آب . برق. گاز . تلفن ثابت و همراه ) از طریق سامانه ی تلفن شماره 1553
•    امکان اخذ مانده حساب پنج تراکنش آخرو غیر فعال کردن کارت هدیه از طریق تلفن بانک سپهر به شماره 22266566-021
•    پرداخت قبوض و خرید اینترنتی با داشتن کد CVV2 (کد چهار رقمی حک شده بر روی کارت هدیه)

نکات مهم
ارائه خدمات به دارندگان کارت هدیه در کلیه شعب بانک صادرات از قبیل مسدود نمودن کارت و رفع مسدودی کارت و صدور کارت مجدد به علت مفقودی و سرقت و خرابی مغناطیس و صدور رمز جدید به علت فراموشی آن مستلزم ارائه فیش واریزنقدی (رسید خرید کارت هدیه) می باشد لذا خواهشمند است در حفظ و نگهداری آن کوشا بوده و آن را به همراه کارت به هدیه گیرنده تحویل نمائید.
از قرار دادن کارت در مجاورت میدانهای مغناطیسی (موبایل . آهنربا. تلویزیون . دزد گیر. باند ضبط . دفترچه تلفنهای جیبی آهنربایی و ...) جدأ خودداری نمائید.
رمز کارت شما به مثابه امضای شماست لذا مؤکدأ توصیه میشود از افشای آن نزد دیگران و یا درج آن بر روی کارت هدیه خودداری نمایید تا دیگران در صورت دسترسی به کارت شما قادر به استفاده از آن نباشند.
چنانچه رمز کارت در سه نوبت متوالی اشتباه وارد شود کارت مسدود خواهد شد. این قابلیت به منظور پیشگیری از سوءاستفاده احتمالی سایرین از کارت شما تعبیه شده است. در صورتیکه به هر دلیل کارت شما مسدود گردید با دردست داشتن فیش واریزنقدی(رسید خرید کارت هدیه) به شعب بانک صادرات مراجعه نمایید.
در صورت مفقود شدن کارت مراتب را به شعب بانک صادرات اطلاع داده و یا با استفاده از تلفن بانک سپهر (22266566-021) و از طریق رمز دوم کارت هدیه خود نسبت به مسدود نمودن کارت اقدام نمائید.
واحد امداد مشتریان بانک صادرات ایران با شماره تلفن (66739766-021) آماده ی پاسخگویی به مشتریان محترم می باشد.


► سایر خدمات الکترونیکی بانک صادرات
تلفنبانک سپهر بانک صادرات ◄

بنر