برنارد مادوف از مدیران مالی معروف آمریکا که به جرمهای خود و کلاهبرداری چندین میلیارد دلاری از طریق ایجاد شرکتهای هرمی اعتراف کرده است، احتمالا ” به ۱۵۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

 

به گزارش رویترز ، برنارد مادوف آمریکایی در یکی از بی سابقه ترین کلاهبرداری های مالی در تاریخ جهان میلیاردها دلار از سرمایه و ثروتهای سرمایه گذاران را به صورت غیر قانونی تصاحب کرده است. آیرا سورکین وکیل مدافع مادوف گفت ، مادوف از اعمال خود پشیمان است و در زمان اجرای حکم زندان ، مراتب پشیمانی و ندامت خود را به دنی چین قاضی پرونده اعلام خواهد کرد.

 

مادوف با تشکیل شرکتهای هرمی اقدام به سوء استفاده چندین میلیارد دلاری از سرمایه ها و دارایی های سرمایه گذاران کرده است . مادوف روز ۱۲ مارس رسما اعتراف به گناهکاری کرد و به این ترتیب احتمالا ” به ۱۵۰ سال زندان محکوم خواهد شد . سورکین گفت ، با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی مادوف و قبول مسئولیت کلیه جرائم انجام شده ، حتی حکم زندان ۱۵ تا ۲۰ سال نیز مناسب برای جرائم اقتصادی وی نخواهد بود چرا که چنین حکمی در پرونده های مشابه قبلی نیز سابقه نداشته است .

 

وی گفت ، سن مادوف در حدی است که امید به زندگی وی هم اکنون ۶/۱۲ سال است و قاضی دادگاه به این مساله نیز توجه کند . مادوف هم اکنون ۷۱ ساله است . مادوف دسامبر گذشته به اتهام کلاهبرداری مالی دستگیر و به دستگاه قضایی آمریکا تحویل داده شد . وکیل مدافع برنارد مادوف تاکید کرد ، حکم ۱۲ سال زندان حکم عادلانه ای برای موکل من خواهد بود . مادوف با تشکیل شرکتهای هرمی اقدام به سوء استفاده چندین میلیارد دلاری از سرمایه ها و دارایی های سرمایه گذاران نموده است . بنابراین گزارش، برنارد مادوف یکی از مدیران مالی معروف آمریکا بوده است که اکنون لقب بزرگ ترین کلاهبردان این کشور را یدک می کشد. مادوف از طریق وکلای مدافع خود اعلام کرده که انتظار دارد در ۱۱ مورد از موارد مطرح شده در پرونده، گناهکار شناخته شود. بانک های خارجی و گروهی از اشخاص ثروتمند آمریکایی از جمله قربانیان سرمایه دار مشهور اما ورشکسته اعلام شده آمریکایی، برنارد مادوف، معرفی شده اند.دادستان های فدرال در آمریکا او را یکی از بزرگ ترین کلاهبرداران در تاریخ این کشور لقب داده اند. آنها می گویند موسسه مالی برنارد مادوف بیش از ۵۰ میلیارد دلار ضرر کرده و ورشکسته بوده است، اما وی این ضرر را اعلام نکرده و همچنان با آگاهی کامل فعالیت های شرکت ورشکسته اش را ادامه داده بود.

 

یکی ازقربانیان این کلاهبرداری بزرگ که وجوه کلانی در اختیار وی قرار داده، “فرد ویلپون “،مالک اصلی تیم بیسبال “بتس ” در نیویورک است. نحوه کار برنارد مادوف به این شکل بوده که اشخاص ثروتمند را با وعده سود بسیار بالا تشویق به سرمایه گذاری در شرکتش می کرده است.

 

به گفته بسیاری از دادستان های آمریکا، وی با وجود ورشکسته بودن شرکتش، برای تامین سود سرمایه گذاران ویژه خود از وجوهی که سرمایه گذاران عادی در اختیارش قرار می دادند، استفاده کرده است. دادستان های فدرال کیفرخواست جنایی علیه برنارد مادوف صادر کرده اند. این کلاهبردار در گذشته رئیس هیات مدیره بازار بورس نزدک در شهر نیویورک نیز بود.