رابطه بحران اقتصادی با لوازم آرایشی

ارسال شده توسط eco در ۳ مرداد ۱۳۸۸

به رغم بحران مالی،  زنان انگلیسی ماهانه ۱٫۱ میلیارد پوند صرف خرید لوازم آرایشی می کنند.مطالعه ی صورت گرفته از سوی شرکت لوازم آرایشی ” آوون” نشان می دهد زنان انگلیسی  ۵۷  پوند ( حدود ۹۵ هزار تومان ) لوازم آرایشی در کیف دستی های خود حمل می کنند.


در بین لوازم آرایشی ریمل از همه بیشتر بین زنان انگلیسی پر طرفدار بوده به طوری که ۶۷ در صد زنان مورد پرسش بیان کردند که  اصلاً نمی توانند بدون آن سر کنند. برای ۳۷ درصد نیز رژ لب بسیار ضروری بوده و برای ۳۶ در صد نیز کرم پودر.


کری کوپر استاد روان شناسی در دانشگاه  لنکستر بیان می کند بسیار از مردم در شرایطی مانند شرایط نا بسامان اقتصادی ، با خرید لوازم لوکس و گران قیمت اندکی از فشار های روانی آنها کاسته می شود. زنان انگلیسی نیز در شرایطی که نگران شرایط اقتصادی خود یا همسر خود هستند، خرید لوازم آریشی گران قیمت و استفاده  از آنها،  برای لحظاتی هر جند کوتاه احساس خوشایندی به انها می دهد که تحمل شرایط بدی که در ان به سر می برند را آسانتر می کند.


بر اساس این نظر سنجی  دختران و زنان بین ۱۶ تا ۲۴ ، ۶۹ پوند و زنان ۲۵ تا ۴۵ سال  حدود ۷۱ ( حدود ۱۱۵ هزار تومان) پوند لوازم آرایشی  در کیف خود حمل می کنند و مدام از آنها استفاده  می کنند. پس از سن ۴۵ سالگی خرید و مصرف لوازم آرایشی در بین زنان کاهش می یابد.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

گزارش تصویری / ابعاد بین المللی اسکناس های مخدوش!

وضعیت تاسف بار فقیران سفید پوست در آفریقای جنوبی + گزارش تصویری

طراحی خانه متحرک و بسیار کوچک ویژه کارتن خواب ها

جذب ۲۰۰ هزار مشتری در یک روز توسط یک دختر ۱۶ ساله

تبلیغ موثر و البته کمی دلخراش در مسکو

گزارش تصویری / قاچاق در مرز غربی کشور

کارتهای اعتباری/هنری ویزا !

گزارش تصویری / عمارت های مسئولین و عمارتهای مردم!

بحران اقتصادی به زبان کاریکاتور(۲)

بحران اقتصادی به زبان کاریکاتور(۱)

گردشگری / این ۱۰ جا را از دست ندهید

گزارشی از تنها هتل “بدون ستاره” در جهان + عکس

جشن سنتی استقبال از دانشجویان جدید + گزارش تصویری

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان + عکس

سهم هر ایرانی از یارانه نقدی

تکدی گری با روش های خاص + گزارش تصویری

ترین های سال۸۸

گزارش تصویری/ انواع پولهای جهان در یک نگاه

گزارشی جالب از ثروتمند ترین حیوانات جهان

فعالیت جالب امریکایی ها در قلب چین !

اولین و قدیمی ترین راهنمای سفر + عکسهای جالب

” آی فون ” اعتیاد آور است !

► توکلی، احمدی نژاد را به مناظره دعوت کرد
۱۵ اثر بی نظیر معماری جهان(۱) ◄


تاثیر بحران اقتصادی در کاهش طلاق!

ارسال شده توسط eco در ۳ مرداد ۱۳۸۸

بحران مالی اخیر گرچه  افراد بسیاری  را در آمریکا بیکار کرده ،  مشکلات  مالی عدیده  ای را برای مردم این کشور ایجاد کرده و تبعات قابل توجهی به همراه داشته است اما به نظر می رسد که به غیر از پیامد های منفی ، پیامد های مثبتی نیز برای مردم این کشور به دنبال داشته که از جمله آن کاهش میزان طلاق است.

 


به گزارش روزنامه ی وال استریت ژورنال زوج ها آمریکایی بسیاری که  قصد جدایی از یکدیگر را دارند به دلیل بحران اقتصادی،  آن را تا زمان بهبود اوضاع اقتصادی به تعویق می اندازند. در شرایطی که بازار مسکن در آمریکا با رکود بی سابقه ای روبرو است و همسران توان خرید مسکن مجزا را ندارند ،  زوج هایی که تصمیم به طلاق  و جدایی گرفته اند مجبور می شوند که از فکر طلاق صرف نظر کنند. عده ای نیز حتی پس از طلاق تا زمانی که بتوانند خانه ی مشترکشان را به فروش برسانند و خانه ی مجزایی را خریداری کنند ، همچنان زیر یک سقف زندگی می کنند.

 

 


آقا و خانم برزویک  پس از ۱۶ سال زندگی مشترک از یکدیگر طلاق گرفته اند ،  اما از آنجا که هیچ کدام توانایی خرید  خانه ی مجزا را ندارند، همچنان در یک خانه زندگی می کنند. خانم برزویک با بچه ها طبقه اول و دوم خانه را در اختیار دارد و همسر او در زیرزمین زندگی می کند. آقای برزویک،  درب ورودی و سرویس بهداشتی  ویژه خود را دارد. هر کدام برای ورود به قلم رو دیگری باید از هم اجازه بگیرند و به نوبت از ماشین لباس شویی  و ظرف شویی استفاده می کنند.

 


کارشناسان  امور خانواده در آمریکا معتقدند که  زوجین از  ترس  اینکه مجبور باشند یکه و تنها  شرایط نا امن اقتصادی را پشت سر بگذراند و با مشکلات مالی  دست و پنجه نرم کنند،  طلاق خود را به زمان دیگری موکول می کنند.

 


آمار رسمی در آمریکا نشان می دهد که از سال ۲۰۰۷  میزان طلاق در این کشور رو به کاهش  گذاشته است. کانون  وکلای خانواده در امریکا نیز اعلام کرده که از ماه مارس تا کنون تعداد در خواست های طلاق ۴۰ در صد کاهش یافته است.

 


 مطالعه ی صورت گرفته ار سوی موسسه ی مشاوران مالی طلاق نیز حاکی از آن است که بحران مالی،  طلاق را در این کشور  به تعویق انداخته  و همسران  را وادار می کند تا به فکر راه حل های دیگر باشند و برای دوام  زندگی خود  تلاش بیشتری به خرج دهند.

 


رندی و لوری وورد در ماه فوری در خواست طلاق دادند و قرار است که دادگاه آنها ماه آینده برگزاد شود . اما آنها  مجبور اند که در این ضمن همچنان زیر یک سقف زندگی کنند. لوری ۳۶ ساله می گوید : ” من خانه دار هستم و برای اینکه بتوانم خانه ی مجزایی را بخرم باید کار پیدا کنم که این هم در شرایط فعلی امکان پذیر نیست. رندی هم توان خرید جای دیگر را ندارد. بنابراین توافق کردیم که همچنان در  همین خانه زندگی کنیم اما دیگر کاری به کار هم نداشته باشیم.”

 


 وی ادامه می دهد :” از زمانی که خانه را به دو قسمت تقسیم کرده ایم و دیگر در کار یکدیگر دخالت نمی کنیم ، رابطه ی دوستی بین ما شکل گرفته که تا پیش از این وجود نداشت”. همسر وی رندی نیز معتقد است که اکنون  با یکدیگر تفاهم بیشتری دارند.

 

کلاهبردار رفتنی است ، کلاهبرداری را بیاموز!

ارسال شده توسط eco در ۳ مرداد ۱۳۸۸

داستان برنارد مادوف را حتماً به یاد دارید ، یکی از مدیران مالی معروف آمریکا  که نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار به شیوه پانزی ( از طریق ایجاد شرکت های هرمی) کلاه برداری  کرده است. نام این روش کلاه برداری از حقه باز معروفی به نام شارلز پانزی که در دهه ی ۲۰ (۱۹۲۰) در آمریکا فعال بوده اقتباس شده است.
 گویا اینکه این شیوه کلاه برداری که اکنون با نام مادوف شهرت یافته به غیر از آمریکا  در نقاط دیگر جهان نیز باب شده است.

 


 به گزارش نظام آباد پلیس انگلیس به تازگی سه مرد ۴۰، ۴۳ و ۳۸ ساله را به جرم کلاهبرداری ۸۰ میلیون پوندی بازداشت کرده است. این سه نفر نیز با الگو گرفتن از مادوف، از طریق ایجاد شرکت های هرمی اقدام به کلاهبرداری از ۶۰۰ سرمایه گذار کرده اند. تعدادی از ورزشکاران مشهور و ستاره های سینمایی این کشور نیز در جمع قربانیان این کلاه برداران قرار دارند.

 


با آنکه این شیوه کلاهبرداری هر چند وقت یک بار تکرار می شود و سپس با سر و صدای زیاد  فاش می شود، باز هم مردم به دام می افتند.

 


یکی از قربانیان این کلاهبرداران زن ۴۸ ساله ایست که ۵۰ میلیون پوند در شرکت آنها سرمایه گذاری کرده است. او می گوید:” آنها پول درمان پسرم را بالا کشیدند امیدوارم پلیس آنها را به سزای اعمالشان برساند.”

 


پلیس چندین  شیئ گرانقیمت به ارزش  ۱ میلیون پوند، ۲۵۰ هزار پوند پول نقد و سه خودرو گرانقیمت به ارزش ۸۰۰ میلیون پوند از این سه نفر کشف و ضبط کرده است.

 

 

برنامه های آرنولد برای بحران اقتصادی!

ارسال شده توسط eco در ۳ مرداد ۱۳۸۸

arnold_schwarzenegger_suit قانونگذاران در ایالت کالیفرنیا، که هشتمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود، طرحی را به تصویب رسانده اند تا بر اساس آن کسر بودجه ۲۶ میلیارد دلاری این ایالت را کنترل کنند.

 

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ ، مجموعه ای از ۳۱ لایحه قانونی توسط سنای کالیفرنیا تصویب شد، اما مجلس نمایندگان این ایالت دو مورد کلیدی آن را تصویب نکرد که این موضوع حدود ۱٫۱ میلیارد دلار از درآمد دولت فدرال کم خواهد کرد.

این دو مورد عبارت بودند از طرحی برای اکتشاف نفت در دریا و گرفتن مالیات از دولت های محلی.اکنون آرنولد شوارتزنگر، فرماندار کالیفرنیا باید این مجموعه قوانین را با امضاء، تایید کند، اما وتو شدن دولایحه مذکور او را مجبور خواهد ساخت که به میزان قابل توجهی از هزینه های عمومی بکاهد، تا خلاء ناشی از درآمد درنظر گرفته برای این دو طرح را جبران کند.

 

این در حالی است که در این طرح کاهشی ۱۵ میلیارد دلاری در هزینه های آموزشی و بهداشتی در نظر گرفته شده و بر اساس آن حقوق کارمندان دولت هم کاهش می یابد. همچنین بر اساس این طرح جمع آوری برخی مالیات ها هم شتاب می گیرد. این مجموعه لوایح پس از دو هفته مذاکرات فشرده، مورد تایید آقای شوارتزنگر و قانونگذاران کالیفرنیا قرار گرفت که عمدتا (بر خلاف آقای شوارتزنگر) از اعضاء حزب دموکرات هستند.

 

لوایح مطرح شده در واقع موارد بازبینی شده و تغییر یافته از لایحه بودجه این ایالت هستند که در ماه فوریه ارائه شده بود و انتظار می رفت تا تابستان سال ۲۰۱۰ رقم کسر بودجه این ایالت را در میزانی کنترل شده نگه دارد. اما رکود اقتصادی باعث کاهش شدید درآمدهای دولت فدرال شد و این دولت را مجبور کرد هزاران مورد از قراردادهای خود با پیمان کارانی که در این ایالت به ارائه خدمات می پرداختند را به حال تعلیق درآورد.

 

در ماه جاری میلادی (ژوئیه)، پس از آنکه قانونگذاران این ایالت نتوانستند تا ضرب الاجل تعیین شده بر سر بودجه این منطقه به توافق برسند، فرماندار کالیفرنیا اعلام وضعیت اضطراری مالی کرد. کارشناسان دلیل اصلی وضعیت مالی بد کالیفرنیا را تصویب قانونی در سال ۱۹۷۸ می دانند که بر اساس آن سقف مالیات مسکن یک درصد تعیین شد و به این ترتیب دولت فدرال بخش عمده ای از درآمد خود را از دست داد و مجبور شد درآمد خود را از راه هایی نامطمئن تر از جمله مالیات بر درآمد و سود کسب کند.