تا حالا کلید گاوصندوق تان را جایی جا گذاشته یا گم کرده اید؟ چه حسی داشتید تا پیدا شد؟ چه حسی داشتید از اینکه ممکن است کسی آن را کپی کرده باشد؟

رمز اینترنت بانک حساب شما مانند کلید گاوصندوق با ارزش است. در صورتیکه من رمز اینترنت بانک شما را داشته باشم در کمترین زمان کل حساب بانکی شما را تخلیه خواهم کرد.

gavsandoogh

سوال اینجاست که برای حفظ امنیت اطلاعات با اهمیت مانند رمز اینترنت بانک چه کارهایی باید انجام دهید یا به عبارتی چه کارهایی را نباید انجام دهید.

در نظر داشته باشید که اگر کسی کلید گاو صندوق شما را بدزدد شما بلافاصله جای خالی آن را حس می کنید. ولی اگر کسی رمز اینترنت بانک شما را بداند شما متوجه نمی شوید.

جدی نگرفتن هرکدام از این کارها ممکن است عواقبی به بار آورد که جبران آن غیر ممکن باشد:

با توجه به اینکه نرم افزارهایی هستند که پس از نصب روی رایانه تمام اطلاعات مهم شما را ذخیره و برای افرادی ارسال می کنند بنابراین:

- به هیچ عنوان در کافی نت، حساب خود را اینترنتی چک نکنید. کافی نت محل عبور و مرور است. با توجه به اینکه بسیاری از کافی نت ها مسائل امنیتی را رعایت نمی کنند، ممکن است که شخصی بیگانه نرم افزاری روی یکی از رایانه ها نصب کرده باشد و رمز شما را ذخیره کند.

- به هیچ عنوان در یک رایانه ویروسی یا مشکوک به ویروسی بودن، اینترنت بانک خود را چک نکنید.

- به هیچ عنوان در رایانه ای که متعلق به خودتان نیست و نمی دانید که صاحبش امنیت آن را کنترل می کنید یا خیر اینترنت بانک خود را چک نکنید.

- رمز اینترنت بانک خود را از کلمات یا اعداد قابل حدس انتخاب نکنید.

- هیچ گاه در رایانه ای که با آن به اینترنت بانک وارد می شوید، به سایت های نامطمئن وارد نشوید و ایمیل های مشکوک را باز نکنید. این سایت ها یا ایمیل ها می توانند نرم افزارهای جاسوس را روی رایانه شما بدون اجازه و مخفیانه نصب نمایند.