بر اساس یک نظر سنجی پایگاه اینترنتی حوزه آمار زیر منتشر شده:

“۷۲ درصد از مردان دارای تحصیلات دانشگاهی و فاقد تحصیلات دانشگاهی با اشتغال همسران خود موافقند و این در حالی است که فقط ۲۸ درصد مردان با اشتغال همسران خود مخالف می‏باشند.

۲۲ درصد از مردان معتقدند زن برای کمک به خانواده باید کار کند، ۲۸ درصد اعتقاد دارند که کار باعث نشاط در زندگی زنان می‏شود و ۲۶ درصد اعتقاد دارند که اشتغال زن باعث می‏شود زن وظایف خود را به خوبی انجام ندهد. ۲۴ درصد اعتقاد دارند زن برای استقلال باید کار کند. ۵۲ درصد از مردان مناسب‏ترین شغل برای زن را فعالیت فرهنگی می‏دانند. ۱۸ درصد فعالیت هنری، ۶ درصد فعالیت اداری و ۲۴ درصد خانه‏داری و بچه‏داری را مناسب‏ترین شغل برای زنان می‏دانند.

همچنین ۵۶ درصد از کل مردان اعتقاد دارند که زن وظیفه‏ای در تأمین مخارج ندارد و ۴۴ درصد از کل مردان معتقدند که بهتر است زن همپای مرد در تأمین مخارج بکوشد.

۳۸ درصد از کل مردان اعتقاد دارند که اشتغال زن تأثیر مثبتی به همراه دارد. ۲۵ درصد معتقدند اشتغال زن تا حدودی تأثیر مثبت دارد و ۱۰ درصد معتقدند اشتغال زنان هیچ گونه تأثیر مثبتی ندارد.

۴۶ درصد شوهران با اشتغال زنان خود موافقند و این در حالی است که ۵۴ درصد از شوهران آنها با اشتغال زنان خود مخالف می‏باشند.

۱۸ درصد زنان معتقدند زن برای کمک به خانواده باید کار کند، ۱۴ درصد معتقدند کار باعث نشاط در زندگی زنان می‏شود، ۴ درصد معتقدند اشتغال زن باعث می‏شود وظایف خانوادگی خود را به خوبی انجام ندهد و ۶۴ درصد زنان معتقدند زنان برای استقلال باید کار کنند.

۵۶ درصد زنان مناسب‏ترین شغل را برای زنان فعالیت فرهنگی، ۱۶ درصد فعالیت هنری، ۱۰ درصد فعالیت اداری و ۱۸ درصد خانه‏داری و بچه‏داری می‏دانند.

۴۶ درصد از زنان معتقدند زن وظیفه‏ای در تأمین مخارج خانه ندارد، ۵۴ درصد معتقدند زن باید همپای مرد در تأمین مخارج بکوشد.

۶۸ درصد زنان هر دو گروه معتقدند اشتغال زنان تأثیر مثبتی دارد و ۳۰ درصد این تأثیر را تا حدودی می‏دانند و این در حالی است که فقط ۲ درصد زنان این تأثیر را مثبت ارزیابی نمی‏کنند.

۲ درصد زنان معتقدند اشتغال زنان تأثیری ندارد در حالی که اشتغال زنان از نظر مردان دارای تأثیر مثبت‏تری می‏باشد.

۴ درصد زنان معتقدند اشتغال مانع انجام وظایف آنها می‏شود. در حالی که دیدگاه مردان نسبت به سؤال مذکور مثبت‏تر می‏باشد و با اینکه دیدگاه مردان نسبت به اشتغال زنان مثبت‏تر گشته (۷۲ درصد) هنوز درصد نه چندان اندکی از زنان با اشتغال خود مخالفند. (۵۴ درصد)”

men-women-symbol1

به نظر شما اگر استخدام اولویت داشت خانم ها مستحق تر بودن یا آقایون؟

من می گم خانم ها چون:

- خانم ها دقیق تر کا رمی کنند و وجدان کاری بیشتری دارند.

- خانم ها به کارشون پایبندترند.

- خانم ها با تصمیمات تیمی سازگارترندو

من می گم آقایون:

- خرجی خونه باید بدن.

- کارها رو سریع تر انجام میدن.

- شجاعتشون بیشتره-

- خانم ها شوهر کنن از محل کارشون میرن.

ولی به نظر من هر کسی که کار بیشتر بلده باید زودتر استخدام شه.

نظر شما چیه؟