به خبر زیر دقت کنید:

farsnews2

من رشته تحصلیم مهندسی مکانیک بوده و دو درس ترمودینامیک ۱ و ۲ و انتقال حرارت رو پاس کردم. برام این مطلب خیلی بهت آور بود. اما بذارید یه خاطره براتون تعریف کنم:

کلاس اول راهنمایی که بودم یک ژنراتور دستی ساختم که برق ۱۲ ولت تولید می کرد و یک لامپ با برقش روشن می شد. من اون ژنراتور رو با دست می چرخوندم تا برق تولید بشه. یک روز به ذهنم رسید که اگه با این برق تولیدی یک آرمیچر رو بچرخونم و آرمیچر خودش دوباره ژنراتور رو بچرخونه، حتمن این داستان تا آخر دنیا ادامه پیدا می کنه ودیگه نیاز به هیچ باتری نیست تودنیا!!! اگه یه آدم با سواد از کنارم رد می شد حتمن می پرسید: یعنی تو داری قانون دوم ترمودینامیک رو نقض می کنی؟ من هم می گفتم : معلومه که قانون دوم ترمودینامیک رو نقض می کنیم چون ما می توانیم و تازه این اولین قانون و آخرین قانونی نیست که داریم نقض می کنیم!!!!

اما وقتی سال اول دبیرستان فهمیدم که اصطکاک چیه و چرا انرژی هدر می ره فهمیدم که چه ادعای خنده داری کرده بودم.

ای کاش عمر فارس نیز قد می داد و زمانی که این اختراع رو کرده بودم تو راهنمایی، میومد با من هم مصاحبه می کرد تا جوگیر بودم.

اما نشد و عمر ما هم گذشت و هیچ کس قدر ما رو ندونست.

چند سوال از فارس نیوز:

۱- این درسته که شما معروف ترین خبرگزاری ایران هستید بعد از ایرنا؟

۲- این درسته که آدم که معروف می شه باید مواظب حرفاش باشه. چون سوتی یک آدم معروف رو آدم های بیشتری می فهمن و آبروش زودتر می ره؟

۳- شما یک نفر آدم تحصیل کرده ندارید که این خبرهاتون رو کنترل کنه؟ مگه نمی دونید که صدا و سیما و خیلی رسانه ها از شما خبر درج می کنن؟ یا کلن موضوعات غیر سیاسی رو به شوخی می گیرید؟

چند خواهش از فارس نیوز:

۱- لطفن اگه اسنادی برای اثبات این خبر دارید ارائه کنید. این که یکی بتونه یک موضوع تکراری رو به عنوان اختراع نو ایران ثبت کنه خیلی کار سختی نیست. یک دوستی داشتم که وقتی این خبر رو تو سایت شما خوند با من شرط بست که می تونه گربه همسایه شون رو به عنوان اختراع تو ایران ثبت کنه.

۲- لطفن اگه اسنادی ندارین و می خواهید حرفتون رو پس بگیرید، ذیل همین خبر، توضیح بزنید که اشتباه کردید. نه این که خبر رو حذف کنید. این دور از آداب رسانه ای هست. یادمه سایت تابناک نوشته بود : سایت فارس نیوز مثل گلوله یخی می مونه. چون بعد از اینکه شلیک شد، تو بدن هدف آب می شه و اثری ازش نمی مونه.

۳- لطفن خبرهای تخصصی رو با دقت بیشتری درج کنید تا اعتبارتون پیش متخصصین حفظ بشه

خوانندگان وبلاگ من می تونن از طریق اینجا کنترل کنن که آیا فارس نیوز ذیل خبرش توضیح داده که اشتباه کرده یا نه!