موبایل بانک اقتصاد نوین

شنبه ، 23 شهریور 1387 ، 11:31
"موبايل بانك" يكي از خدمات بانكداري الكترونيكي بانك اقتصاد نوين است كه از طريق تلفن همراه به مشتريان بانك ارائه مي‌شود. با بكارگيري خدمات "موبايل بانك" مشتريان بانك اقتصاد نوين مي‌توانند بصورت شبانه‌روزي و با استفاده از تنها يك گوشي تلفن همراه، به اطلاعات حساب بانكي خود دسترسي يافته، به كارت/حساب ديگري در بانك اقتصاد نوين پول انتقال داده و از طريق "موبايل بانك" هزينه قبض‌هاي خدمات شهري مثل آب، برق و تلفن را پرداخت نمايند.

براي استفاده از "موبايل بانك" به امكانات زير نياز داريد:

ـ يك گوشي تلفن همراه
ـ يك حساب بانكي نزد بانك اقتصاد نوين به همراه كارت بانكي مرتبط با حساب
ـ برنامه نرم‌افزاري "موبايل بانك"، كه بايد روي گوشي تلفن همراه شما نصب شود
پس از نصب و راه‌اندازي نرم‌افزار "موبايل بانك" بر روي گوشي تلفن همراه‌تان شما مي‌توانيد در هر زمان از شبانه‌روز:
ـ از موجودي حساب خود مطلع شويد
ـ هزينه قبض‌هاي خدمات شهري خود (مثل آب، برق، تلفن، ...) را پرداخت نماييد
ـ از كارت بانكي‌تان به كارت بانكي ديگر مشتريان بانك اقتصاد نوين وجه انتقال دهيد

براي دريافت و نصب نرم‌افزار "موبايل بانك" بر روي گوشي تلفن همراه‌تان مي‌توانيد به يكي از دو روش زير عمل كنيد:

1- دريافت برنامه موبايل بانك از طريق شبكه اينترنت: براي دريافت برنامه مورد نياز ابتدا به وب سايت سامانه بانكداري همراه بانك اقتصاد نوين كه به همين منظور آماده شده مراجعه كنيد. (اگر در هنگام دريافت برنامه از وب سايت سامانه بانكداري همراه بانك اقتصاد نوين دچار مشكل شديد، لطفا توضيحات مندرج در فايل "رفع مشكل" را كه براي همين منظور تهيه شده مطالعه فرماييد)
پس از قرار گرفتن نرم‌افزار در رايانه‌تان، آن را از طريق كابل ارتباطي با گوشي همراه (يا هر وسيله ديگري كه با كمك آن مي‌توانيد داده و اطلاعات بر روي گوشي منتقل نماييد) به روي گوشي منتقل نماييد.

2- دريافت برنامه "موبايل بانك" از طريق Bluetooth و در محل شعبه‌هاي بانك اقتصاد نوين: براي تسهيل دريافت نرم‌افزار "موبايل بانك"، بانك اقتصاد نوين در محل بعضي از شعبه‌هاي خود اقدام به نصب ميزبان‌هاي Bluetooth نموده است. به اين ترتيب شما در هنگام حضور در محل اين شعبه‌ها، با روشن كردن امكان Bluetooth گوشي همراه خود مي‌توانيد نرم‌افزار "موبايل بانك" را با اتصال به ميزبان مذكور دريافت نماييد (فهرست شعبه‌هايي كه در محل آنها مي‌توانيد نرم‌افزار را با استفاده از امكان Bluetooth دريافت نماييد)

پس از قرار گرفتن نرم‌افزار "موبايل بانك" بر روي گوش تلفن همراه شما، اين برنامه يا در قالب يك پيام كوتاه در بخش پيام كوتاه‌هاي گوشي شما (Message Inbox) قرار مي‌گيرد يا بصورت يك برنامه كاربردي در قسمت Application يا File Manager ظاهر مي‌شود. در هر يك از دو حالت فوق شما مي‌توانيد با انتخاب پيام يا برنامه كاربردي ظاهر شده، اقدام به نصب نرم‌افزار بر روي گوشي تلفن همراه خود بنماييد.
پس از نصب موفقيت‌آميز برنامه، جهت يادگيري نحوه كار با آن و انجام تنظيمات اوليه، لازم است تا مطابق راهنمايي‌هاي انجام گرفته در "راهنماي كاربري نرم‌افزار موبايل بانك" عمل نماييد.
در صورت بروز هرگونه مشكل در نصب نرم‌افزار و استفاده از خدمات "موبايل بانك"
با مركز 24 ساعته ارتباطات نوين از طريق شماره تلفن 48031000 تماس حاصل فرماييد.

راهنماي كاربري نرم‌افزار موبايل بانك (Size = 928212 Byte, Downloads = 3553)

نكات

نكاتي كه قبل از شروع به استفاده از "موبايل بانك" بايد بدانيد:

ـ براي استفاده از "موبايل بانك" گوشي تلفن همراه شما بايد امكان نصب برنامه جاوا (Java) را داشته باشد
ـ براي انتقال نرم‌افزار موبايل بانك بر روي گوشي تلفن همراه‌تان گوشي شما بايد يكي از امكانات انتقال اطلاعات زير را دارا باشد:
ـ انتقال اطلاعات از طريق كابل USB (جهت دريافت نرم‌افزار از وب سايت سامانه بانكداري همراه بانك اقتصاد نوين)
ـ ارتباط از طريق Bluetooth (جهت دريافت نرم‌افزار در محل شعبه‌هاي مجهز به ميزبان‌هاي Bluetooth يا دريافت از گوشي تلفن همراه ديگر)
ـ ارتباط از طريق Infrared (جهت دريافت نرم‌افزار از گوشي تلفن همراه ديگر)
ـ امكان استفاده از "موبايل بانك" براي اكثر گوشي‌هاي تلفن همراه موجود در بازار فراهم شده. جهت كسب اطمينان از اينكه نرم‌افزار موبايل بانك براي گوشي تلفن همراه شما نيز در دسترس مي‌باشد مي‌توانيد با مراجعه به وب سايت سامانه بانكداري همراه بانك اقتصاد نوين از اين امر اطمينان حاصل كنيد.
ـ اگر گوشي تلفن همراه شما در فهرست گوشي‌هايي كه نرم‌افزار موبايل بانك براي آنها آماده شده وجود ندارد، لطفا ابتدا برنامه عمومي آماده شده براي گوشي‌هاي متفرقه را بر روي تلفن همراه خود نصب نماييد. در صورتي كه اين نسخه از نرم‌افزار نيز بر روي گوشي شما با موفقيت نصب نشد، لطفا در موقعيت ديگري مجددا وب سايت سامانه بانكداري همراه بانك اقتصاد نوين را كنترل فرماييد. برنامه‌هاي سازگار با ساير گوشي‌ها مرتبا به مجموعه فعلي اضافه مي‌شوند و بسيار احتمال دارد در مراجعه بعدي نرم‌افزار مناسب براي گوشي تلفن همراه شما در وب سايت اضافه شده باشد.
ـ در صورت تغيير شماره موبايل‌تان لازم است تا اين امر را به يكي از شعبه‌هاي بانك اقتصاد نوين اعلام نماييد تا تنظيمات لازم از سوي بانك براي استفاده شما از خدمات "موبايل بانك" با شماره جديد مجددا صورت گيرد.
ـ در حال حاضر انتقال وجه با استفاده از خدمات "موبايل بانك" بين حساب‌هاي بانك اقتصاد نوين روزانه تا سقف 10/000/000 ريال ممكن مي‌باشد.


اس ام اس بانک اقتصاد نوین ◄

بنر