مایکروسافت عامل خداحافظی اجباری با نوکیا ی هوشمند

سه شنبه ، 12 شهریور 1392 ، 11:50

مدتی است که دو شرکت مایکروسافت و نوکیا بر سر تولید گوشی ها ویندوز موبایل با هم همکاری می کنند . روز گذشته طی رویدادی این  دو شرکت به همراه هم اعلام کردند که هم اکنون مایکروسافت بخش اصلی سهام نوکیا را خریداری کرده که به ارزش 7.2 میلیارد دلار است.

استفان الوپ که مدیر عامل شرکت نوکیا بود، هم اکنون به عنوان مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت برگزیده شده است. الوپ یکی از کسانی است که برای جانشینی سمت مدیر عاملی شرکت ماکروسافت پیش بینی شده و به نظر می آید با این شراکت، او یک قدم به این سمت ارزشمند نزدیک شده است.

البته داستان به اینجا ختم نمی شود و مسئله اصلی این است که دیگر شاهد تولید گوشی های هوشمند با برند نوکیا نیستیم و حتی دو برند Asha و Lumia هم به شرکت ردموند، واگذار شده اند و اعلام شده که فقط گوشی های رده پایینی با برند نوکیا عرضه می شوند که هوشمند نیستند.


الوپ در سخنرانی دیروز خود گفته که نوکیا با قدرت ساخت سخت افزار های قوی و مایکروسافت با طراحی نرم افزاری فوق العاده می توانند در دنیا تحولی عظیم ایجاد کنند. الوپ مدیر سابق بخش مالی مایکروسافت هم بود و به همین دلیل همکاری او با مایکروسافت غیر منتظره به نظر نمی آید.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► وقتی کارمندان فیسبوک اعتراف می کنند!
بهترین های سیری در iOS 7 ◄

مطالب مرتبط
بنر