دیشب کنفرانس اپل با معرفی دو آی فون برگزار شد!

چهارشنبه ، 20 شهریور 1392 ، 11:46


شب گذشته، سرانجام پس از مدت ها انتظار کشیدن طرفداران اپل، کنفرانس معرفی آی فون جدید یا بهتر است بگویم آیفون های جدید برگزار شد. حدود ساعت 9:30 شب (به وقت تهران) این کنفرانس آغاز شد، در شروع کنفرانس، مانند همیشه تیزری ساده نمایش داده شد. پس از اتمام تیزر خبر جالبی در مورد iOS7 اعلام شده. iOS7 هفته دیگر آماده نصب روی گوشی های iPhone 5 است! سپس بیان شد که اکثر برنامه هایی که توسط اپل طرحی شده اند، به صورت رایگان عرضه خواهد شد. یکی از این برنامه ها iWork بود!

 


پس از چند دقیقه روی پرده نقره ای سالن تصویری نمایش داده شد که همه متعجب شدند! تصویری از نوشته iPhone 5c به نمایش درآمد و بزرگترین شایعه سال به حقیقت پیوست. این گوشی در پنج رنگ سبز، آبی، زرد ، گلبهی و سفید با دو حافظه (16 گیگی – 99 دلار) و (32 گیگی – 199 دلار) عرضه خواهد شد. البته این قیمت برای قراردادهای دو ساله است و به احتمال زیاد قیمت Unlock آن حدود 350 دلار باشد. صفحه نمایش این گوشی 4 اینچ خواهد بود و پردازنده ی آن نسخه جدیدی از پردازنده A6 است.

 

اپل برای iPhone 5c هم نگذاشت و بعد از معرفی آن به سرعت اولین وسیله جانبی آن را رونمایی کرد و سریعا از قالب های ان گوشی رنگارنگ رونمایی کرد! قیمت این قاب ها 29 دلار اعلام شد که قیمت بسیار بالایی برای یک قاب پلاستیکی به نظر می آید.

 

پس از اتمام معرفی iPhone 5c همه منتطر کنسول بازی اپل و ساعت هوشمند و دیگر شایعات بودند که دوباره نوشته ای روی پرده نقره ای نمایش داده شد که واقعا جالب بود. نوشته iPhone 5s روی صحنه نمایان شد. دومین شایعه آی فونی هم درست بود. اول از همه بحث رنگ آن مطرح شد.

 

این گوشی در سه رنگ طلایی، زغالی و نقره ای عرضه خواهد شد. صفحه نمایش آن همچنان چهار اینچ است. یکی از صحبت های اصلی اپل در مورد پردازشگر 5s بود که همان نسخه جدید پردازشگرهای سری A است و A7 نام دارد. نموداری از رشد سرعت آی فون ها به نمایش در آمد که نشان دهنده این بود که سرعت پردازش اپل از اولین آی فون تا به امروز 56 برابر افزایش یافته است و بیان شد که 5s حدود پنچ برابر سریع تر از 5 عمل خواهد کرد.

 

پس از صحبت در مورد پردازشگر، مسئله سنسور اثر انگشت بیان شد که قبلا هم از آن صحبت هایی به میان آمده بود. اثر انگشت هر کاربر آی فون 5s در بانک اطلاعاتی اپل ثبت خواهد شد و همچنین اگر کسی از نرم افزار های کرک شده استفاده کند گوشی او بن خواهد شد.

 

اپل اعلام کرد که این گوشی امن ترین گوشی جهان است!
کلی در مورد دوربین حرفه ای 8 مگاپیکسلی آی فون 5s صحبت شد. این دوربین دارای پنج لایه اصلی است و با برداشت پیکسل های بزرگتر، عکس های با کیفیت تری خواهد گرفت. پس از صحبت در مورد دوربین، تصویری از قاب قرمز رنگ 5s به نمایش در آمد که قیمتی برابر 39 دلار دارد! در این قسمت معرفی آی فون 5sه هم به پایان رسید. قیمت این گوشی برای نسخه 16 گیگ، 199 دلار، 32 گیگ، 299 دلار و نسخه 64 گیگی 399 دلار برآورد شده است و متاسفانه خبری از نسخه 128 گیگی نشد!


پس از چند ثانیه تیم کوک روی صحنه آمد و کمی از iTunes Radio صحبت کرد و گفت که ما همیشه با موسیقی در تعامل بودیم و بخش بزرگی از اپل را موسیقی در برگرفته. در انتهای مراسم هم خواننده مشهور انگلیسی، الویس کوستلو به روی صحنه آمد و آهنگی با نام آلیسون که در سال 1977 عرضه کرده بود را اجرا کرد و سپس کنفرانس سپتامبر اپل هم به اتمام رسید.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► گلکسی S4 طلایی، رقیب آیفون 5s اپل
نگاهی به کلیات مراسم اهدا جوایز ایده ◄

مطالب مرتبط
بنر