لاکیترون، قفلی هوشمند با امنیتی بالا!

سه شنبه ، 16 مهر 1392 ، 11:28

مدتی است که در دنیای تکنولوژی در مورد قفل های در هوشمند صحبت به عمل آمده است ولی هنوز این قفل ها نتوانسته اند جایگزین قفل های عادی گردند و به اکثر مردم دنیا به دلیل مسائل امنیتی به این قفل ها خوشبین نیستند.

به گزارش بانکی دات آی آر، در این میان شرکت تازه تاسیسی به نام اپیگی، ادعا می کند دست به تولید قفل هوشمندی زده که سیستم امنیتی آن با سیستم امنیتی بانک های کشور آمریکا برابری می کند و نگرانی در مورد هک شدن این نرم افزار بی مورد به نظر می آید.

 

 

این قفل هوشمند، لاکیترون نام دارد و از چهار سیستم عامل ویندوز فون، بلک بری، اندروید و iOS پشتیبانی می کند. البته لاکیترون با دو سیستم عامل ویندوز فون و بلک بری فقط می تواند در را باز و بسته کند. ولی در نسخه iOS با استفاده از بلوتوث 4 و اپلیکیشن رایگان این قفل، ایجاد کاربر کرده و به افراد خانواده خود هم اجازه دهید که قفل در را باز و بسته کنند.

البته در سیستم عامل اندروید به کمک قابلیت NFC (ارتباط در محدوده نزدیک) ، می توان امکان دسترسی به کاربران دیگر را فراهم کرد. در دو سیستم عامل بلک بری و ویندوز فون، برای دسترسی های بیشتر باید برای هر کاربر عملیات ست کردن قفل و گوشی را انجام داد.


این قفل هنوز عرضه نشده و قرار برا این است که تا اواخر دسامبر 2013، آن دسته از لاکیترون هایی که با قیمت 179 پیش فروش شده اند، به دست صاحبانشان برسند و پس از آن به بازار جهانی عرضه شوند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

► پیش بینی جالب خبرگزاری بانک دویچه آلمان در مورد آی پد مینی 2 و آی پد 5
پیش بینی هایی در رابطه با نکسوس 5 ◄

مطالب مرتبط
بنر