امروز نوکیا با دنیای لومیا ابو ظبی را به وجد آورد

سه شنبه ، 30 مهر 1392 ، 15:02

شرکت نوکیا ساعاتی پیش با شش محصول جدید خود به شهر ابو ظبی آمد و هر آنچه که برای تعطیلات سال نو میلادی آماده کرده بود را به همه نشان داد. شرکت نوکیا باز هم ریسک کرد و از محصولی که هیچ وقت در حوزه کاریش نبوده، پرده برداری کرد.

 


این بار نوکیا سراغ ساخت تبلتی مجهز به سیستم عامل ویندوز 8 رفته است که در حقیقت Lumia 2520 نام دارد و از سری لومیا به حساب می آید. نوکیا فقط بیان کرد که این تبلت دارای یک صفحه نمایش 10.1 اینچی ای است و از دو امکان ارتباطی Wi-Fi و 4G پشتیبانی می کند. پردازنده این تبلت، یک اسنپ دراگون 800 است و در کنار این لپ تاپ یک صفحه کلید هم عرضه می شود.

 

نوکیا یک فبلت از سری لومیا هم به نمایش گذاشت که صفحه نمایشی 6 اینچی دارد و در دو مدل 8 گیگی عرضه می شود و دوربینی 5 مگاپیکسلی دارد و سیستم عاملش ویندوز موبایل تعیین شده است. نام این فبلت، Lumia 1320 است که قیمتش 400 دلار خواهد بود.

 

 

در کنار این فبلت گوشی هوشمند جدید لومیا که 1520  Lumiaنام دارد با صفحه نمایش شش اینچی ای رونمایی شد که باز هم پردازنده اش اسنپ دراگون است. ولی تفاوت بزرگ بین این فبلت و گوشی هوشمند در دوربینشان است که دوربین Lumia 1520، دوربینی 20 مگاپیکسل دارد . البته قیمت این گوشی 749 دلار است که قیمت بسیار بالایی برای یک گوشی هوشمند به حساب می آید.

 


آخرین محصولات نوکیا که در این کنفرانش معرفی شدند، سه گوشی از سرس Asha هستند که در کشور آمریکا هم عرضه نمی شوند. این سه مدل گوشی، Asha 500، Asha 502 و Asha 503 نام دارند که هر سه مدل دو سیم کارته بوده و دو مدل Asha 500 و Asha 503 به صورت تک سیم کارته هم عرضه می شودند.

البته این سه گوشی از لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با هم ندارند. دوربین های Asha 502 و Asha 503 پنج مگاپیکسل بوده و دوربین Asha 500، دو مگاپیکسل است. از طرفی هم صفحه نمایش Asha 500، دو دهم اینچ از Asha 502 و Asha 503 سه اینچی، کوچک تر است. هنوز تاریخ عرضه این محصولات مشخص نیست و باید منظر اطلاعیه های بعدی نوکیا باشیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► کنفرانس پاییزی اپل برگزار شد/ گزارش تصویری
با آی پد قدیمی خود چی کار می کنید؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر