ویندوز 8.1 با چاپگر 3D

شنبه ، 2 آذر 1392 ، 08:30

سیستم عامل ویندوز ۱. ۸ از این پس قادر است چاپگرهای سه بعدی را از طریق یک درایور پلاگ‌ اند پلی به صورت خودکار شناسایی کند. البته این کار به کمک یک نرم افزار امکان پذیر است. مایکروسافت برنامه کاربردی جدیدی در نسخه جدید سیستم عامل ویندوز خود نصب کرده که قادر است عملیات مربوط به چاپ سه بعدی را با رابط کاربری ویژه‌‏ای پشتیبانی کند.

 

این برنامه کاربردی همچنین می‌‏توانند ساختار اشیای مورد نظر کاربران را با ساختار‏‌ها و طرح‌‏های از پیش موجود خود ترکیب کند و ساختار‌ها و اشکال پیچیده‌‏تری تحویل دهد. مایکروسافت در این برنامه کاتالوگی را نیز به معرفی اشیای از پیش طراحی‏‌شده اختصاص داده است.


فناوری چاپگرهای سه بعدی هنوز به صورت گسترده وارد بازار نشده است. اما پیش‌‏بینی می‌‏شود این فناوری‏‌ها به زودی و با قیمت‌‏های مناسب راه خود را به میان مصرف‏‌کنندگان باز کنند. هم‏‌اکنون فروشگاهی در منطقه وال استریت لندن نسخه‌‏ای از این چاپگر‌ها را به قیمت کمتر از ۷۰۰ پوند می‌‏فروشد که کمتر از قیمت یک رایانه شخصی است.

پیش‌‏بینی می‌‏شود چاپگرهای سه بعدی در آینده بتوانند اشیا و اجسامی مثل اعضای مصنوعی بدن انسان را نیز تولید کنند و دقت آن‌ها نیز تا حدی افزایش خواهد یافت که می‌‏توانند شی‏ءای به ضخامت موی سر انسان را نیز تولید کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► شرکت گوگل بابت خرابکاری جایزه می دهد
فلیکر و ابتکار جدیدش ◄

مطالب مرتبط
بنر