آبنبات های دیجیتالی!/عکس

سه شنبه ، 5 آذر 1392 ، 12:49

شاید خیلی عجیب باشد که حتی خوردنی های هوشمند هم در راه هستند و دانشمندان اخیرا نوعی آبنبات چوبی تولید کرده اند که طعم های متفاوتی به صورت مجازی ایجاد می کند. این آبنبات که در قالب یک دستگاه الکترونیکی است، روی زبان کار گذاشته می شود و با فریب دادن مغز کار می کند.

این دستگاه به گونه ای با شبیه سازی چهار گروه طعم اصلی – شیرین، شور، ترش و تلخ با  استفاده از جریان الکتریکی کار می کند که مغز فکر می کند فرد در حال چشیدن طعم است.

 


به گزارش بانکی دات آی آر، این تحقیقات در کشور سنگاپور صورت می گیرد و نیمشا راناسینگه که مجری این تحقیقات است بیان کرده که آنها قصد دارند محصولی تولید کنند که برای مثال در یک برنامه آشپزی بتوان طعم غذای آماده شده را چشید.


این پژوهشگر می گوید تحریک کننده های غیر تهاجمی و گرمایی بر روی نوک زبان به طور موفقی حس چشایی اولیه را تولید می کنند. سه ویژگی شدت، فرکانس و قطبیت، که هر سه ویژگی های جریان الکتریکی هستند این مهم را مهیا می کنند. وقتی این آب نبات چوبی که از الکترود نقره ساخته شده است به نوک زبان برخورد کند 4 مزه آشنای شور، شیرین، ترش و تلخ را تولید می کند. این طرح در کنفرانس ACM Multimedia در کشور اسپانیا بیان شده است و به زودی مدل عرضه آن ارائه خواهد شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► سامسونگ با دو سیم کارته جدیدی می آید
گوگل محصول جدید خود، نیوز استند را عرضه کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر