فقط کافیست بگویید “OK Google”

يكشنبه ، 10 آذر 1392 ، 05:21


شرکت گوگل از مدتی پیش قصد داشت تغییراتی در سیستم دریافت کننده دستورات صوتی اش ایجاد کند که کاربران به راحتی بتوانند با گفتن واژه ها دستوراتشان را وارد کرده و دیگر نیازی به استفاده از صفحه نمایش برای استفاده از خدمات گوشی همراهشان نداشته باشند. دیدیم که شرکت گوگل با دستور “OK Google” چنین امکانی را برای کاربرانش فراهم کرد. البته اخیرا اعلام کرده نه تنها روی سیستم عامل اندروید، حتی روی سیستم عامل کروم هم می توان از این دستور استفاده کرد.

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر یکی از ویژگی هایی که اخیرا به سیستم عامل کروم اضافه شده است، اجرای برنامه ها بوسیله گفتن دستور “OK Google” است. البته در روز گذشته هم شرکت گوگل اعلام کرده افزونه ای در فروشگاه اپلیکیشن های مرورگر کروم به نام (Hotword) قرار داده که بوسیله آن می توان به کمک دستور “OK Google” قابلیت جستجو بوسیله دریافت صوت را فراهم می کند.


نگرانی کاربران در درجه اول، مسئله مصرف باتری بود که گوگل اعلام کرده که پس از اینکه این افزونه به مدت 5 دقیقه بدون استفاده می ماند، به صورت خود به خود غیر فعال می گردد و آنقدر هم به عمر باتری صدمه نخواهد زد.
البته این امکان فعلا فقط برای جستجو به زبان انگلیسی امکان پذیر شده است و هنوز مشخص نیست که گوگل چه برنامه ای برای دیگر زبان های دنیا دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► روزنامه تلگراف سکوت در مورد پنجمین کهکشانی را شکست
نوکیا با ویندوز فون 8.1 و گوشی ای 2 سیم کارته بازمی گردد ◄

مطالب مرتبط
بنر