ضربان قلب، جایگزینی جدید برای شارژر های برقی

سه شنبه ، 8 بهمن 1392 ، 05:13

 

دانشمندان دانشگاه آریزونا در تحقیقات اخیر خود، متوجه شده اند که می توانند از ضربان قلب به عنوان مولد انرژی الکتریکی استفاده کنند. نه تنها دانشمندان این دانشگاه بلکه یکی از مراکز تحقیقاتی کشور چین هم اعلام کرده که توانسته روی این باتری ها کار کند و نتایج بسیار خوبی بدست بیاورد. این باتری درون تراشه ای که در بدن قرار دارد، واقع می شود و حرکات مداوم اعضای بدن مانند قلب، ریه ها و دیافراگم را به انرژی تبدیل می کند.

 

محققان دانشگاه آریزونا این تکنولوژی را روی قلب گاو کار گذاشته اند و عملکرد آن را بررسی کرده اند و از وضعیتش راضی بوده اند و گفته اند حتی می توان دو واحد از این باتری را در بدن حیوان قرار داد تا باتری دو برابر شارژ گردد.


البته این باتری های به هیچ وجه برای مصارف شخصی نیستند. مانیتورهای ضربان قلب، ضربان سازها و محرک های عصبی از جمله ایمپلنت های الکترونیکی بسیار زیادی هستند که برای کار کردن به انرژی باتری نیاز دارند.


این که انرژی تپش قلب و نبض ها به انرژی الکتریکی تبدیل می گردند، می تواند بسیار کار آمد باشد ولی این محققان معتقدند که باید بیشتر روی این فناوری کار کنند تا بتوانند انرژی بیشتری روی باتری ها ذخیره کنند.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► گوگل گلس، جدیدترین مدل هایش را به نمایش گذاشت
مردی که برای نجات اکس باکسش وارد خانه ای در آتش شد/عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر