با یک میکروچیپ وارد دنیای سه بعدی ای از بدن انسان شوید

پنجشنبه ، 1 اسفند 1392 ، 05:12


آیا کارتون سفر های علمی را به یاد می آورید که در آن دانش آموزان و اتوبوس مدرسه آنها کوچک می شد و با هم به بازدید از اجزای بدن انسان می رفتند؟ هم اکنون گروهی در مرکز تحقیقاتی Georgia Tech توانسته اند به تکنولوژی ای دست یابند که بسیار به داستان کارتون سفر های علمی مرتبط است. این گروه یک چیپست طراحی کرده اند که قطری برابر 1.5 میلیمتر دارد و می تواند به راحتی در بدن انسان فرستاده شده و از نواحی مختلف تصاویر سه بعدی ارسال کند.

 

 

شاید غیر قابل باور باشد که در این چیپست، 56 فرستنده امواج فراصوتی قرار گرفته و همچنین از 48 گیرنده بهره می برد. هنگامی که این چیپست در درون بدن انسان قرار می گیرد، می تواند بوسیله سیستم گردش خون به قلب هدایت شده و نمایی از داخل قلب،  عروق کناری و عروق خونی محیطی به دکتر های متخصص ارائه دهد تا بتوانند به درستی وضعیت قلب بیمار را بررسی کنند.

 

لور دگرتکین که مدیر اجرایی پروژه ساخت این چیپست است در مورد این میکروچیپ گفته:


"اگر شما یک دکتر هستید، حتما برای شما، دیدن وضعیت درون قلب و رگ های آن از اهمیت بالایی برخوردار است و می دانید که دستگاه های تصویر برداری ای که هم اکنون وجود دارند، فقط تصاویر مقطعی ای را به شما ارائه می دهند. ممکن است که یک شریان کاملا مسدود شده باشد و شما نتوانید به هیچ وجه از وضعیت قلب با تصویر برداری های موجود با خبر شوید؛ در اینجا است که این چیپست به کمک شما می آید تا بتوانید با یک نمونه سه بعدی از وضعیت درون قلب آگاهی پیدا کنید."


بیان شده که پس از تست حیوانی این محصول، سازمان FDA این محصول را روی انسان تست خواهد کرد  و سپس این چیپست به صورت رسمی ثبت خواهد شد.

 

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► جی 2 مینی در راه است
ادوارد اسنودن از رمز عبور همکارانش سو استفاده کرده! ◄

مطالب مرتبط
بنر