بیل گیتس 58 ساله دوباره به عنوان ثروتمندترین شخص سال معرفی شد

شنبه ، 17 اسفند 1392 ، 15:12


بیل گیتس پس از یک سال به صدر لیست ثروتمندترین افراد دنیا، بازگشته تا دوباره با ثروتش خودی نشان دهد. موسس و مدیر عامل سابق مایکروسافت دوباره توانسته است عنوان ثروتمند‌ترین فرد جهان را به خود اختصاص دهد.
بیل گیتس توانسته ثروت نقد خود را به ۷۶ میلیارد دلار افزایش دهد و با این کار دوباره عنوان ثروتمند‌ترین فرد جهان را به خود اختصاص دهد. پیش از این عنوان ثروتمند‌ترین فرد جهان به کارلوس اسلیم، غول صنعت ارتباطات راه دور در مکزیک اختصاص داشت.

 

 


موسسه مجله فوربس، ثروت بیل گیتس را ۷۶ میلیارد دلار و ثروت کارلوس اسلیم را ۷۲ میلیارد دلار تخمین زده است. در این میان آمانیکو اورتگا، بنیانگذار اسپانیولی شرکت تولید پوشاک ایندیتکس اس‌ای (Inditex SA) نیز با ۶۴ میلیارد دلار ثروت جایگاه سوم را از آن خود کرده است. برکشایر هات وی، مدیر عامل شرکت وارن بوفت نیز با ۸. ۵۲ میلیارد دلار چهارم است و لری الیسون، مدیر عامل شرکت اوراکل با ۴۸ میلیارد دلار رتبه پنجم را از آن خود کرده است.


بر اساس گزارش فوربس، تعداد میلیاردر‌ها در سراسر جهان ۱۶۴۵ نفر است و این میان فقط ۱۰ درصد زن هستند. پیش از این نیز گزارش شده بود که ۸۵ نفر از ثروتمندانی که نامشان وارد فهرست ثروتمندترین‏‌های آکسفام شده است در مجموع به اندازه ۵. ۳ میلیارد نفر از جمعیت جهان ثروت دارند. جالب اینجاست که امسال مایکروسافت عملکرد خوبی نداشته و با این اوضاع باز بیل گیتس توانسته وضعیت خود را بهبود بخشد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► اپل سامسونگ را گوش مالی می دهد
گران قیمت ترین آی فون دنیا تولید شد ◄

مطالب مرتبط
بنر