اپل سامسونگ را گوش مالی می دهد

يكشنبه ، 18 اسفند 1392 ، 12:57


مدت طولانی ای است که این دو غول تکنولوژی درگیر مسائل دادگاهی هستند و شرکت اپل بالاخره توانست سامسونگ را به پرداخت جریمه 930 میلیون دلاری محکوم کند. در بزرگ‌ ترین مشکلات دادگاهی بر سر اختراعات ثبت شده میان اپل و سامسونگ، اپل نتوانست حکم ممنوعیت فروش گوشی‌های سامسونگ در آمریکا را بگیرد. با این حال سامسونگ به جریمه 930 میلیون دلاری محکوم شد.

 

 

 

با این وجود این غول کره ای، یعنی سامسونگ همچنان می‌تواند گوشی‌هایش را در بازار آمریکا به فروش برساند. نخستین دعوا بر سر اختراعات ثبت شده میان سامسونگ و اپل در سال 2012 به وقوع پیوست و رای هیات منصفه برای سامسونگ 1.05 میلیارد دلار به منظور خسارتی بود که این شرکت کره‌ای برای تجاوز به اختراعات ثبت شده اپل کرده بود.


بر این اساس سامسونگ تقاضای تجدید نظر کرد و هم‌اکنون میزان خسارت 929.8 میلیون دلار برآورد شده است. درحالی اپل 930 میلیون دلار دریافت می‌کند که این شرکت آمریکایی در نظر داشت فروش گوشی‌های سامسونگ را برای همیشه در بازار آمریکا ممنوع کند.


اولین درگیری این دو شرکت بر سر تولید اولین تبلت شرکت سامسونگ شروع شد که دقیقا پس از تولید آی پد وارد بازار جهانی شد و بلافاصله متخصصان شرکت اپل متوجه شدند که سامسونگ از اختراعات این شرکت بهره برده است.
شرکت اپل هنوز تصمیم دارد که فروش گوشی های شرکت کره ای سامسونگ را در آمریکا ممنوع کند و بیان کرده که با گرفتن این میزان جریمه، هنوز قصد دارد شکایات خود را پیگیری کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

===================

► عینک هوشمند سامسنوگ با فناوری منحصربه فرد
بیل گیتس 58 ساله دوباره به عنوان ثروتمندترین شخص سال معرفی شد ◄

مطالب مرتبط
بنر