وسیله ساده ای که آی فون شما را به یک دستگاه معاینه چشم تبدیل می کند

دوشنبه ، 26 اسفند 1392 ، 13:10

 


مدت طولانی ای است که چشم پزشکان از وسایل پیشرفته ای برای دیدن نمایی از درون و بیرون چشم استفاده می کنند. البته همان طور که مشخص است این وسایل هم خیلی بزرگ بوده و از طرفی دیگر بسیار گران قیمت هستند و در خیلی از شهر های کشور های جهان سومی نمی توان این نوع تجهیزات را فراهم آورد.

به همین خاطر محققان دانشگاه استنفورد یک وسیله جانبی برای آی فون طراحی کرده اند که بتوان به وسیله آن معاینات مربوط به چشم را انجام داد.

 

این وسیله که EyeGo نام دارد توسط دو محقق که رابرت چانگ و دیوید میانگ نام دارند طراحی و تولید شده است و هم اکنون این دو محقق تصمیم گرفته اند که به صورت آنلاین این وسیله را به فروش برسانند و به نظر می آید که قیمت این وسیله چندان هم گران نباشد. این وسیله دیدی سه بعدی از چشم را به شما ارائه می دهد که واقعا دقیق هستند.


این وسیله به گونه ای طراحی شده که به بدنه موبایل متصل می شود و دارای دو لنز قوی است که به کاربر این امکان را می دهد که تصاویر دقیقی از چشم را بدست بیاورد. همچنین این وسیله به کمک یک طیف نوری این امکان را می دهد که بتوانید درون چشم فرد را دیده و تصاویری از آن برداشت کنید که کیفیتی برابر آنچه که با تجهیزات تخصصی می بینید، دارند.

 

 

بیان شده که این وسیله جانبی با قیمتی کمتر از 90 دلار به بازار عرضه خواهد شد و چشم پزشکان به راحتی می توانند این وسیله را با خود حمل کرده و هرگاه لازم شد از آن استفاده کنند. حتی عنوان شده بهتر است در آینده این وسیله در جعبه کمک های اولیه قرار گیرد.


از همه بهتر این است که اپلیکیشن این وسیله، این امکان را به چشم پزشکان می دهد که بتوانند با ارسال عکس چشم بیمار، در مورد وضعیت بیمار، با هم تعامل کنند که این امکان قبلا به صورت حضوری صورت می گرفته. به احتمال زیاد EyeGo در همین ماه به بازار کشور آمریکا عرضه خواهد شد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► وب سایت های کشور روسیه مورد حملات سایبری قرار گرفتند
Galaxy S5 Zoom در راه است ◄

مطالب مرتبط
بنر