شرکت نیکون با سیستم عامل اندروید باز می گردد

شنبه ، 23 فروردين 1393 ، 13:11


شرکت نیکون با معرفی سیستم عامل اندروید به عنوان سیستم عامل دوربین‌های سری کول پیکس رقیب بسیار قدرتمندی برای دوربین‌های سری گلکسی سامسونگ خواهد بود. نیکون که توانسته تا به امروز به یکی از بهترین های حوزه دوربین های عکاسی تبدیل شود، این روز ها با گوگل به همکاری می پردازد و به زودی دوربین هایی مجهز به این سیستم عامل عرضه خواهد کرد.

 

 

اولین دوربینی که از این سری عرضه خواهد شد با زوم 12 برابر به ‌صورت جیبی بوده و ابعاد بسیار کوچکی دارد. البته جا دارد که عنوان شود که خیلی از منتقدان این دوربین ها را بی مصرف می دانند. در حقیقت این دوربین با نام  مدل S810c  دومین تلاش نیکون برای عرضه یک دوربین اندرویدی محسوب می‌شود و مدل  S800نیز پیش از این با وجود سیستم عامل اندروید نسخه 2.3.3  جینجر برد بر روی آن عرضه شده بود ولی نسخه جدید این دوربین با ورژن جدیدتری از این سیستم عامل عرضه خواهد گردید و به اندروید 4.2.2 مجهز خواهد بود.اگر شرکت نیکون می توانست اندروید 4.4، کیت کت را روی این دوربین قرار دهد، می توانست به طور حتمی برنده رقابتش با سامسونگ باشد.


نیکون کول پیکس S810c یک نماشگر 3.7 اینچی دارد که از  12 میلیون نقطه در هر اینچ پشتیبانی می‌کند این نمایشگر از نوع LCD  بوده و کیفیت بسیار مناسبی دارد. قیمت عرضه این دوربین برابر با 350 دلار است که همین قیمت نیز آن را به یک رقیب سرسخت برای دوربین گلکسی تبدیل می‌کند. لنز این دوربین درای حساسیت 16 مگا پیکسل  در عکس‌برداری بوده و در فیلم‌ برداری نیز توان فیلم‌ برداری با کیفیت Full HD و با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه را دارد که امکانات آن را برای یک دوربین خانگی بسیار ایده‌آل ساخته است. ابعاد این گوشی بسیار مناسب است و اندازه بسیار خوبی دارد.


هنوز مشخص نیست که چه قدر این سری دوربین ها می توانند موفق باشند؛ زیرا همان طور که همه آگاه هستید، گوشی های هوشمند از دوربین های بسیار خوبی بهره می برند و از همه لحاظ می توان گفت که حمل آنها راحت تر از یک دوربین است.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► AUO با کیفیت ترین صفحه نمایش را به رخ دنیا کشید
شاید تابستان میزبان آی فون جدید باشد ◄

مطالب مرتبط
بنر