AUO با کیفیت ترین صفحه نمایش را به رخ دنیا کشید

يكشنبه ، 24 فروردين 1393 ، 04:27


مدتی است که شرکت سامسونگ در حال کار روی صفحه نمایشی به نام QHD است و قبل از معرفی گلکسی اس 5 شایعه شده بود که این صفحه روی این گوشی قرار خواهد گرفت. اخیرا هم شایعاتی منتشر شده که در سری لوکس اف و همچنین نوت 4 این  صفحه نمایش به کار گرفته خواهد شد.

 


اما بر خلاف انتظارها، یک کمپانی تایوانی با نام AU Optronics که یکی از بزگترین پنل سازهای دنیا است، اعلام کرده است که این صفحه نمایش را ساخته است و به زودی آماده فروش امتیاز به شرکت های بزرگ دنیا خواهد شد.
AUO  طی یک نشست مطبوعاتی با افتخار اعلام کرده که با کیفیت ‌ترین صفحه نمایش 5.7 اینچی WQHD AMOLED را ساخته است. این صفحه دارای رزولوشن 2560×1440 پیکسل و چگالی پیکسلی 513ppi  است. بالاترین رزولوشن تا بحال متعلق به صفحه نمایشQHD 5.5  اینچی اوپو فایند 7 با چگالی پیکسلی 538ppi  بوده است که البته این صفحه ال سی دی بوده و هنوز هم روانه بازار نشده است.


پس صفحه نمایش ساخت AUO اولین آمولدی بوده که با بالاترین رزولوشن موجود تا بحال ساخته شده است. بعلاوه این کمپانی اعلام کرده که یک پنل 6 اینچی Quad HD AMOLED را نیز تولید کرده است. این کمپانی با ساخت صفحه 1.6 اینچی برای دستگاه‌های پوشیدنی و باریکترین آمولد در شکل یک صفحه 5 اینچی اچ دی با ضخامت تنها 0.57 میلیمتر و پشتیبانی از لمس 10 انگشتی، خود را تبدیل به کاندیدای اصلی در ساخت صفحه نمایش‌های فوق باریک برای میان رده‌ ها کرده است.


هنوز مشخص نیست که دو غول کره ای، یعنی سامسونگ و ال جی چه برنامه ای برای عرضه صفحات نمایش نسل بعدی دارند. ولی فعلا AUO خود را خوب نشان داده است و می تواند به یکی از تولیدکنندگان صفحات نمایش با کیفیت تبدیل گردد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► دیروز، بدترین روز اینستاگرامی ها شد
شرکت نیکون با سیستم عامل اندروید باز می گردد ◄

مطالب مرتبط
بنر