باتیس هوآوری اولین ساعت مچی اتمی را عرضه خواهد کرد

چهارشنبه ، 27 فروردين 1393 ، 14:03


خیلی از افراد هنوز با ساعت های اتمی آشنا نیستند واز ارزش این ساعت ها بی خبر اند. اخیرا دانشمنادن موفق به ساختن نخستین ساعت مچی اتمی جهان شده‌اند و این ساعت برای نخستین بار است که با این ابعاد کوچک عرضه می ‌شود و به‌ همین دلیل نیز توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرده.

 

 

 

این ساعت با دقت غیر قابل تصوری خود به‌ خوبی می ‌تواند برای مدتی طولانی با کمترین میزان خطا به‌ کار کردن ادامه بدهد و به ‌همین دلیل نیز قیمت این ساعت چندان ارزان نخواهد بود. طراحی این ساعت نیز بسیار مناسب است و ساختن آن نیازمند دقت فراوانی بوده. این ساعت دارای ابعادی غیر معمول است و اندکی از اندازه ساعت‌های مرسوم مچی بزرگ‌ تر به نظر می آید ولی این تفاوت ابعادی به ‌اندازه‌ای نیست که موجب شود تا از داشتن آن صرف‌نظر کنید.


قرار است که این ساعت اتمی با نامCesium 133  به بازار عرضه شود و توسط یک دانشمند به‌ نام جان پترسون اختراع شده است و طراحی و تولید آن نیز بر عهده شرکت مشهور باتیس هواوی خواهد بود . نخستین معرفی این ساعت حدود 6 ماه پیش صورت پذیرفت ولی مورد نشان داده شده در آن زمان با ساعت فعلی تفاوت بسیار عمده‌ای دارد و ساعت فعلی به ‌مراتب زیباتر و ظریف ‌تر از ساعتی است که در آن موقع معرفی به نمایش درامده بود.


در وب سایت باتیس هواوی درباره این ساعت نوشته شده است:« فناوری این ساعت چیزی است که چند دهه پیش حتی کسی نمی‌ توانست آن را تصور کند ولی ما موفق شده‌ ایم این دستاورد ویژه علمی را در این ابعاد کوچک تولید نماییم.»


باتیس هواوی هنوز زمان عرضه این ساعت را مشخص نکرده است و بحثی هم از قیمتش به میان نیاورده.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


► به دنیای آداپتور های کوچک خوش آمدید
روز بیست و نهم آوریل، رویداد بعدی سامسنوگ برگزار خواهد شد ◄

مطالب مرتبط
بنر