اینتل با قدرت باز می گردد

دوشنبه ، 1 ارديبهشت 1393 ، 05:27


به تازگی مشخص شده که سری جدید پردازنده های اینتل به زودی عرضه خواهند شد ولی شرکت اینتل اخباری که در این رابطه انتشار یافته را رسما تایید یا تکذیب نکرده است و معرفی رسمی پردازنده های جدید خود را به اواخر اردیبهشت ماه موکول کرده. اما اطلاعات درج شده در اخباری که منتشر شده به نظر صحیح می رسند.
نسل جدید پردازشگر های اینتل که احتمالا سری 9 خانواده P پردازنده‌های اینتل هستند و بر پایه سوکت LGA 1150 طراحی شده‌اند، با نام Haswell Refresh به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد. این پردازنده‌ها که به نوعی نسل پنجم از پردازنده‌های Core اینتل به شمار می روند به شکل Core ix-4xxx نامگذاری می‌شوند.

 

 


قیمت تمامی پردازنده‌های این نسل نیز در این خبر منتشر شده و از 42 دلار (ارزانترین مدل  Celeron G1840) تا 303 دلار (گرانترین مدل  Core i7-4790) اعلام شده است. از آنجایی که معماری، قیمت و حتی نام این سری از پردازنده های بسیار شبیه به نسل قبل یعنی سری Haswell است، می‌توان گفت که تحول آنچنانی در کارایی این پردازنده‌ها ایجاد نخواهد شد و تنها با یک بهبود کارایی مواجه خواهیم بود. اما اینتل این وعده را به کاربران خود داده است که زمستان امسال سری پردازنده های Broadwell  را با جهش بزرگی از نظر قدرت و بازده، عرض کند.


شرکت گیگابایت نیز قرار است همزمان با عرضه سری جدید پردازنده های اینتل، نسل جدیدی از مادربردهای خود را معرفی خواهد کرد که آن‌ها را در سری 9 خود جای خواهد داد. تا کنون اطلاعات دقیقی از مدل‌ها، ویژگی‌ها و امکانات این سری از مادربردها به صورت رسمی منتشر نشده، اما واضح است که مادربردهای سری 9 گیگابایت از پردازنده‌های Haswell Refresh اینتل در کنار Haswell های فعلی پشتیبانی کامل خواهند کرد.


در حالی که بازار کامپیوتر های شخصی در وضعیت خوبی قرار ندارد، به نظر می آید که شرکت های بزرگی چون اینتل و گیگابایت همچنان سعی دارند تا دنیای کامپیوتر های شخصی را نجات داده و همچنان به تولید کامپیوتر های شخصی بپردازند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بالاخره سیری هم هک شد!
ایسوس با قابلیت های جدیدش باز می گردد ◄

مطالب مرتبط
بنر