تکنولوژی تشخیص گل در جام جهانی 2014 مورد استفاده قرار خواهد گرفت

شنبه ، 6 ارديبهشت 1393 ، 14:00

 

بالاخره فیفا برای نخستین بار تصمیم گرفت که در این دوره از مسابقات جام جهانی، فناوری Goal-Line را مورد استفاده قرار دهد. در دوره های قبلی جام جهانی صحبت های بسیاری برای استفاده از این فناوری به میان آمد و در نهایت نمایندگان کشورها تصمیم گرفتند این اتفاق را عملی نکنند. اما پس از آنکه تیم ملی فوتبال انگلستان اعتراضات شدید خود را در مقابل گلی که آلمان به آن‌ها زد اعلام کرد، سِپ بلاتر، رئیس سازمان فیفا رسما اعلام کرد که د جام جهانی 2014، زمان آن فرا رسیده است تا بار دیگر پرونده مربوط به استفاده از فناوری هوشمند Goal-Line باز شود.

 

در سال 2012 میلادی انجمن بین‌المللی فوتبال پس از انجام بررسی‌های فراوان استفاده از این فناوری را در مسابقات فوتبال مجاز دانست و پس از بررسی‌های فراوان در اکتبر 2013 سرانجام شرکت آلمانی GoalControl برای ساخت این فناوری برگزیده شد. البته درسال 2006 فیفا عنوان کرده بود که شرکت آدیداس قصد دارد روی این محصول کار کند.
این فناوری در اصل یک سیستم تصمیم‌ گیرنده هوشمند محسوب می‌شود که به صورت دقیق و در هر لحظه خط دروازه را بررسی می‌کند و امکان خطای داوران را در جریان پذیرش یا عدم پذیرش گل‌ها از بین می‌برد. سیستم جدید تراشه‌ های هوشمندی را شامل می‌شود که داخل توپ فوتبال قرار می‌گیرند و به صورت همزمان خط دروازه نیز بررسی می‌شود و هر زمان که توپ به طور کامل وارد دروازه شود، این خبر را اعلام می‌کند.


حضور داور ها در بازی ها همچنان پا بر جاست و این تکنولوژی نمی تواند جایگزین داور گردد و در حقیقت به عنوان دستیار برای تصمیم‌گیری آسان ‌تر مورد استفاده قرار می ‌گیرد. با این وجود، تاکنون انتقادات فراوانی به این سیستم شده و اشکالاتی برای آن در نظر گرفته شده است. اما سازمان فیفا معتقد است که جام جهانی 2014 برزیل بهترین زمان برای استفاده از فناوری تراشه‌ های هوشمند تشخیص گل محسوب می‌ شود تا مشخص شود چه قدر گل ها صحیح محسوب می گردند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► 2014 بدترین سال آی پد خواهد بود
آمازون دنیای گوشی های هوشمند را متحول می کند ◄

مطالب مرتبط
بنر