داستان لامپ های جاسوسی آمریکا

دوشنبه ، 8 ارديبهشت 1393 ، 05:33


اخیرا صحبت های بسیاری در رابطه با لامپ های جاسوسی کشور آمریکا به میان آمده است. گفته شده که در این کشور همه لامپ ها عمل استراق سمع انجام می دهند. از طرفی محققان آمریکایی لامپ جاسوسی را طراحی کرده‌اند که قادر به استراق سمع، ضبط و ارسال مکالمات از طریق نزدیک‌ترین شبکه وای‌فای است.

 


این لامپ جاسوسی جدید که Conversnitch نام دارد با قیمتی کمتر از 100 دلار شامل رایانه‌ Raspberry Pi در ابعاد کارت اعتباری، میکروفن، یک محفظه گلدان شکل پلاستیکی با لامپ ال‌ای‌دی است.


این لامپ جاسوسی بوسیله میکروفن داخلی ، تمامی مکالمات ضبط شده و از طریق سرویس ترک مکانیکی آمازون، فایل‌های صوتی به متن تبدیل می‌شوند؛ سپس متن‌های آماده شده از طریق نزدیک‌ترین شبکه وای‌فای به حساب کاربری مخصوص ارسال می‌شوند.

 


محققان هدف از طراحی این لامپ جاسوس را جلب توجه عموم مردم به مسائل مربوط به حریم خصوصی در جامعه پس از فاش شدن برنامه نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)‌ عنوان کرده‌ اند ولی در کل به نظر می آید که این وسیله حتی می تواند از خود برنامه های NSA باشد.


هنوز دقیق مشخص نیست که این لامپ عرضه خواهد شد یا فقط به عنوان یک قدرت نمایی ساخته شده است و حتی ممکن است از آن سو استفاده شود.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► گلکسی اس 5 ضد آب خواهد بود
اکسپریا زد2 با تاخیر به بازار عرضه می شود ◄

مطالب مرتبط
بنر