منتظر اسباب بازی های پرینتری باشید!

سه شنبه ، 9 ارديبهشت 1393 ، 14:11


مدتی است که پرینتر های سه بعدی توانسته اند جایی در میان گجت ها برای خود باز کنند و هنوز افراد در حال کار روی این پرینتر ها هستند تا به کمک آنها بتوانند کار های جالبی انجام دهند.

 


اخیرا محققان دانشگاه کارنگی ملون موفق به طراحی چاپگر سه بعدی تازه ای شده اند که با استفاده از آن می‌ توان عروسک های اسباب بازی تولید کرد. تاکنون از این چاپگر ها بیشتر برای ساخت قطعات ساده پلاستیکی و فلزی و به طور کلی اشیای سخت و غیرمنعطف استفاده می شد، اما به تازگی از آنها ساخت اشیایی استفاده شده که برای بازی و سرگرمی و لمس روزمره مردم و حتی کودکان مناسب هستند.

 


این چاپگر جدید که توسط محققان نام برده شده طراحی شده، دستگاهی است که از امکانات چاپگرهای سه بعدی و چرخ خیاطی های پیشرفته در آن واحد برخوردار است. ساخت این چاپگر با حمایت مالی بخش تحقیقات شرکت مشهور دیزنی صورت گرفته است و نتیجه این همکاری کاملا رضایت بخش بوده است.


از چاپگر مذکور برای طراحی و چاپ انواع کلاه و روسری و عروسک های مختلف به شکل خرس، خرگوش و ... در رنگ ها و طرح های مختلف می توان استفاده کرد. برای این کار کافی است تا طراحی رایانه‌ای شیء مورد نظر در اختیار چاپگر قرار گیرد و خروجی به وی ارائه شود.


هنوز مشخص نیست این چاپگر چه زمانی در دسترس عموم قرار می گیرد و قیمت آن به چه میزان است، اما روز گذشته نمونه ای از آن در کنفرانس CHI در تورنتوی کانادا در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. به نظر می آید که این گروه می خواند از این پرینتر به عنوان یک دستگاه در فروشگاه ها بهره ببرند و امکان اینکه این پرینتر ها به افراد عادی فروخته شود، وجود نخواهد داشت.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► اپل طی ۱۸ ماه گذشته ۲۴ شرکت خریده است!
دوربین گلکسی اس 5 مشکل ساز شد! ◄

مطالب مرتبط
بنر