با هدفون های اپل از سلامت خود آگاه شوید

دوشنبه ، 15 ارديبهشت 1393 ، 13:44


اخیرا شایعه شده است که iOS 8 در راه است و در این نسل بعدی سیستم عامل موبایل اپل، یک اپلیکیشن اختصاصی برای دنبال کردن وضعیت سلامتی قرار خواهد گرفت که امکانات بی نظیری در آن گنجانده شده است. همه چیز از وضعیت ضربان قلب , میزان مایعات بدن و غیره توسط اپلیکیشن HealthBook گزارش می‌شود. البته سوال اینجاست که این همه اطلاعات توسط چه سنسور هایی جمع آوری خواهند شد؟

 

 


در روز گذشته اخباری انتشار یافته که اپل مشغول کار روی ایرفون هایی است که نه تنها می توان با آنها موسیقی گوش داد، بلکه میزان فشار خون و ضربان قلب شما را هم به واسطه سنسور های قوی خود اندازه گیری می کند.


پس از آن که سامسونگ از سنسور ضربان قلب در گلکسی اس 5 استفاده کرد، عده‌ای معتقدند که این سنسور بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، زیرا بیشتر افراد احتمالا فراموش خواهند کرد که از آن استفاده کنند و فقط یک ویژگی برای گلکسی اس 5 به حساب خواهد آمد. از این رو استفاده از سنسور ضربان قلب در ایرفون می‌تواند راهکار بهتری باشد زیرا اکثریت افراد زمانی به این داده‌ها نیاز پیدا می کنند که در حال ورزش هستند و معمولا در هنگام ورزش هدفون را همراه خود حمل می کنند، هر چند که به نظر می رسد سامسونگ با معرفی ساعت های هوشمندی مثل گلکسی فیت این مشکل را هم حل کرده است، با این حال ایرفون‌های اپل راهکار ارزان تری به نظر می رسند.


در اخبار انتشار یافته، عنوان شده که اپل در اپلیکیشن HealthBook خود همچون تکنولوژی بررسی اثر انگشت عمل خواهد کرد؛ به این معنا که تمام داده ها به صورت رمزنگاری شده و تنها روی تلفن شخص ذخیره خواهند شد. شایعات دیگری هم منتشر شده که اپل قصد دارد HealthBook را به همراه بروزرسانی iOS 7 عرضه کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► نسخه توسعه یافته گلکسی اس 5 تایید شد
120 میلیون دلار، مبلغی که غرامت سامسونگ به اپل خواهد بود ◄

مطالب مرتبط
بنر