دو سوم بازار تبلت‌ها را سیستم عامل اندروید اشغال کرده

چهارشنبه ، 17 ارديبهشت 1393 ، 07:55

 

در حالی که همه معتقدند بهترین تبلت ها توسط شرکت اپل تولید می شود، آمارای انتشار یافته که تقریبا دو سوم بازار تبلت‌ها را سیستم عامل محبوب اندروید به خود اختصاص داده است و ویندوز هم توانسته سهم کوچکی از بازار را در اختیارش بگیرد.


طبق گزارش شرکت تحقیقات تکنولوژی IDC تبلت‌های اندرویدی سامسونگ به مرور فاصله خود را با آیپد‌ های اپل کم می کند و این در حالی است که اپل در آمار فروش سه ماه گذشته خود به مشکل برخورد کرده و در مورد فروش آیپد به شدت نگران است.

 


با اینکه همچنان اپل حرف اول را در بازار تبلت می‌زند اما  گویا روند رو به رشد آن متوقف شده و در مقابل تبلت های سامسونگ پیشرفت های بیشتری داشته اند.


بر اساس این گزارش سهم سامسونگ در بازار تبلت در سه ماهه اول 2014 به 22.3 درصد رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 17.5 درصد بوده است و این میزان حتی می تواند افزایش یابد.


همچنین مدیر این مرکز تحقیقاتی می‌گوید که تقریبا دو سوم سهم تبلت‌ها را سیستم عامل محبوب اندروید به خود اختصاص داده است ؛ ویندوز نیزسهم کوچکی از بازار را در اختیار دارد. سامسونگ تنها شرکتی نیست که سهم اپل را کاهش داده است بلکه شرکت‌هایی مانند Lenovo و همچنین گوگل و ال جی نیز از 3.1 درصد  به 4.1 درصد رشد داشته‌اند. شرکت اپل تصمیم دارد در سه ماهه آینده اتغییرات بسیاری در روند عرضه محصولاتش صورت دهد و امیدوار است که بتواند روند روبه رشد خود را دوباره بدست بیاورد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► تولید نسخه پیشرفته گلکسی اس5+عکس
نوت 3 نئو در دو رنگ دیگر عرضه خواهد شد ◄

مطالب مرتبط
بنر