وایبر قدرتمند می شود

يكشنبه ، 21 ارديبهشت 1393 ، 13:41


مدتی است که سیستم پیام رسان وایبر به یک شرکت ژاپنی به نام راکوتان فروخته شده است و مدیر این شرکت گفته که قصد دارد با سرمایه‌گذاری 900 میلیون دلاری روی وایبر، با اپلیکیشن هایی چون واتس اپ و حتی اسکایپ به رقابت بپردازد.

 


شرکت راکوتان این پیام رسان ساده را در سال 2010 با قیمت 300 میلیون دلار خریداری کرد و از آن روز تعداد زیادی ویژگی به آن اضافه کرده است.

 


ایبر با حمایت این غول ژاپنی می‌خواهد کاربران سرویس‌های دیگر مانند اسکایپ و واتس آپ که تعدادشان بیش از 500 میلیون نفر در سراسر جهان است را هم از آن خود کند و تالمون مارکو مدیر وایبر می‌گوید که هیچ چیز در وایبر از زمان پیوستن به راکوتان تغییر نکرده و مدیر راکوتان می‌گوید می‌خواهد 900 میلیون دلار روی وایبر سرمایه‌گذاری کند تا بتواند در برابر رقیبانش پیروز شود. البته همان طور که می دانید یکی از دلایل موفقیت این پیام رسان، سادگی رابط کاربری اش به حساب می آید و همچنان تغییری در آن حاصل نشده‌است.


راکوتان اعلام کرده که رابط کاربری نسخه ویندوز و مک با تغییرات بسیاری روبه‌رو خواهند بود و سعی بر این است که سادگی این نرم افزار حفظ گردد.


با این حال کشف یک حفره امنیتی خطرناک روی وایبر در اواخر سال گذشته میلادی با وجود اینکه  با واکنش به موقع  مدیران وایبر مواجه شد اما به محبوبیت این  پیام‌رسان موبایلی ضربه‌ زد. اما مارکو معتقد است که این برنامه پیام رسان موبایلی هرگز مورد نفوذ هکرها قرار نگرفته و حفظ اطلاعات شخصی کاربران را از اصول حرفه ای کار خود می داند.


گفته شده که تا آخر تابستان نسخه ای جدید از وایبر عرضه خواهد شد که تغییرات بسیاری در آن مشاهده خواهیم کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 


 

► مایکروسافت آفیس میکس، محصولی دیگر برای آموزش بهتر
دو عکس لو رفته جدید از شکل و شمایل آی فون 6 ◄

مطالب مرتبط
بنر