نینتندو با کنسول جدیدش باز می گردد

دوشنبه ، 22 ارديبهشت 1393 ، 13:40


شرکت نینتندو یکی از معدود شرکت هایی است که توانست در چهار نسل اخیر کنسول های بازی به نوعی نجات یابد و تولید محصولات جدید خود را متوقف نکند. مدیر عامل این شرکت اعلام کرده که 2wiiU کنسول نسل هشتم این شرکت نبوده و در ای3 امسال این شرکت از رقیب جدید سونی و مایکروسافت پرده برداری خواهد کرد. عملیات فاز تحقیقاتی ساخت این پروژه مدتی است که به پایان رسیده است و نینتندوقصد دراد تا با کنسول جدید خود پلی استیشن 4 و اکس باکس وان را به چالش بکشد.

 


نینتندو اعلام کرده که این کنسول قرار است در ابتدای سال آینده میلادی به بازار عرضه شود و حتی رییس نینتندو، ساتورو ایواتا نیز این موضوع را به ‌صورت رسمی تائید نموده است. این کنسول قرار است در ماه ژانویه سال 2015 میلادی روانه بازار شود و در میان مدیران این شرکت، امید فراوانی برای موفقیت آن به چشم می‌خورد.


ایواتا درباره این کنسول گفته که ما می خواهیم چیزهای جدیدی را خلق کنیم، می‌‌خواهیم ابزاری نوین بسازیم نه اینکه یک تکرار از داشته های فعلی خود را دوباره به مخاطب ارائه دهیم. این گفته‌ها رد حالی است که شرکت نینتندو پس از دوران با شکوه کنسول wii به شدت، دچار افت شده است. در نسل فعلی کنسول wiiU به استانداردهای فروش مطلوب دست نیافته است و نینتندو نیاز به تغییر را حس کرده است.


کنسول wiiu برخلاف پیش بینی شرکت نینتندو نتوانست توفیقی در بازار داشته باشد و در سال گذشته میلادی به جای 9 میلیون دستگاه پیش بینی شده، تنها موفق به فروش 2.8 میلیون دستگاه شد که این امر به منزله یک شکست تجاری برای این محصول محسوب می شود. در حالی که نینتندو توانست با عرضه wii در سال 2006، یک میلیارد دستگاه تا آخر نسل هفتم بفروشد!


به نظر می آید که باز هم نینتندو از نوآوری هایی پرده برداره می کند که همه را همچون wii متعجب خواهد کرد. هنوز نام و مشخصات این کنسول مشخص نشده است ولی به طور حتم نمایشگاه ای3 امسال همه چیز را مشخص خواهد کرد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► آی فون 6 ضدآب خواهد بود
مایکروسافت آفیس میکس، محصولی دیگر برای آموزش بهتر ◄

مطالب مرتبط
بنر