شرکت HP کارمندانش را اخراج میکند!

چهارشنبه ، 7 خرداد 1393 ، 10:27


شرکت HP که در زمینه ی تولید لپ تاپ، فلش و... فعالیت میکند اعلام کرده است که میخواهد تعداد فرصت های شغلی خود را کاهش داده و تعداد قابل توجهی از کارمندانش را اخراج کند. این شرکت پس از بررسی نتایج تحلیلی که از بودجه ی خود کسب کرده تصمیم به اخراج تعدادی از کارمندانش گرفته است.

 

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر سهام شرکت HP در معاملات کاهش یافته است بنابراین این شرکت اعلام کرده است که در تمامی واحدهای شغلی و در تمامی نقاطی از دنیا که کارمند دارد تعدادی را اخراج خواهد نمود و با این کار سالیانه 1 میلیارد دلار صرفه جویی خواهد کرد. شرکت HP در رسانه های خبری اعلام کرده که "هیچ شرکتی تمایل به اخراج کارمندان و کاهش نیروی کار خود را ندارد و ما میدانیم که این تعدیل نیرو برای کارمندان بسیار سخت خواهد بود".


شرکت HP در سال 2012 نیز برنامه ای برای اخراج کارمندانش داشت تا بتواند با بودجه ای که در بخش تولید قرار میدهد کیفیت محصولاتش را در مقابل رقبا افزایش دهد این شرکت در سال 2012 تصمیم اخراج کارمندان را مبنی بر تغییر نیاز مصرف کنندگان میدانست زیرا معتقد بود با ورود گوشی های هوشمند کامپیوترهای شخصی و به خصوص لپ تاپ ها کمتر مورد استفاده قرار میگیرند بنابراین این شرکت تولید چاپگرهای خود را نیز به حداقل رساند.


شرکت HP در اواخر سال گذشته تقریبا 317500 نفر را در سر تا سر جهان برای شرکت خود استخدام نمود بنابراین این شرکت اعلام نموده که انتظار نداشتیم دور دوم برنامه ی تعدیل نیرو و اخراج کارمندان را داشته باشیم.


وایتمن که در سال 2011 مدیر عامل شرکت HP بود با تغییر برنامه ریزی و استراتژی های این شرکت موفقیت هایی را در افزایش میزان درآمد HP از 1.1 میلیارد دلار به 1.3 میلیارد دلار رساند. سهام شرکت ر در سال جاری حدود 13.6 درصد کاهش یافته است و این باعث تغییر در عملکرد این شرکت شده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► گوگل نسل جدیدی از تبلت ها را وارد بازار خواهد کرد
منوی رستوران ها روی صفحه ی فیس بوک! ◄

مطالب مرتبط
بنر