چرا هکرها گوشی شما را هدف قرار میدهند؟

شنبه ، 10 خرداد 1393 ، 14:00


خوب است بدانید که هکرها در حال حاضر بیشتر گوشی های هوشمند را هدف قرار میدهند تا لپ تاپ یا کامپیوترهای شخصی! بنابراین باید در زمینه ی حفظ امنیت گوشی های خود مخصوصا اگر به سیستم عامل های به روز مثل اندروید مجهز هستند تلاش بیشتری کنید. مثلا کاربران در کامپیوترهای شخصی یا لپ تاپ خود محتویات مهمی را ذخیره میکنند که به صورت شخصی مورد محافظت خود و یا کسانی که از این سیستمها استفاده میکنند قرار میگیرد بنابراین دسترسی به این گونه اطلاعات از طریق هکرها بسیار کمتر است تا اطلاعات موجود در گوشی های هوشمند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر گوشی های هوشمند از کیف پول های شخصی هم مهمتر هستند! چون شما با گوشی های هوشمند خود به اینترنت متصل میشود و روزانه ایمیل های تان را چک میکنید علاوه بر این نام کاربری و پسورد شما در گوشی تان ذخیره میشود و از همه مهمتر اطلاعات بانکی است. اگر شما هم مثل خیلی از کاربران از اینترنت بانک استفاده میکنید باید خیلی دقت داشته باشید که اطلاعات حساب شما در نهایت امنیت و خصوصی سازی چک و بررسی شود این اطلاعات بسیار حساس هستند بنابراین در استفاده از اینترنت بانک دقت کنید و وجوه بالا را از طریق گوشی خود با اتصال به اینترنت دریافت یا پرداخت نکنید.

 


یوآن بن سرپرست شرکت AVG معتقد است که کنترل گوشی های هوشمند بسیار سخت تر از لپ تاپ و دیگر وسایل الکترونیکی است به گفته ی وی گوشی های هوشمند سالانه مورد حمله ی هکرها قرار میگیرند و بنابراین امنیت کافی برای حفظ اطلاعاتی مثل پسورد و نام کاربری بیش از حفظ برنامه ها و نرم افزارهای گوشی های هوشمند است.


گوشی های هوشمند به راحتی به اینترنت متصل میشوند بنابراین در معرض خطر بیشتری قرار میگیرند به خصوص خطر بد افزارها و پیام های خطرناک اصولا بد افزارها به برنامه های گوشی های هوشمند حمله میکنند و البته متن پیامک های شما هم میتواند در معرض خطر بد افزارها قرار بگیرد خوب است بدانید که در اغلب گوشی های هوشمند به محض برقراری ارتباط با اینترنت متن پیامک های شما قابل دسترسی هکرها قرار میگیرند.


در سال 2011 کنفرانس امنیتی در لاس وگاس برگزار شد که محققان از تاثیراتی که بد افزارها میتوانند روی گوشی های آیفون بگزارند اطلاع داند. کارشناسان امنیت شبکه از وجود بد افزارها در گوشی های هوشمند بدون علایم خاص خاص خبر داند که در واقع خطری برای نرم افزارهای گوشی های هوشمند به حساب می آید.


هکرها از راه های مختلفی برای دسترسی به اطلاعات کاربران استفاده میکنند مثلا آنها برای دسترسی به اطلاعات کارت های عابر بانک مدت زمانی را به بررسی تراکنش های حساب کارت میپردازند تا بتوانند از طریقی برداشت پو از حساب اشخاص را داشته باشند اطلاعات شخصی مثل نام کاربری و رمز عبور هم به همین منوال در دسترس هکرها قرار میگیرند. هکرهای معمولا در شرق اروپا بیشتر فعالیت میکنند. خیلی از کاربران روزانه به حساب های شخصی یا ایمیل های شخصی خود دسترسی دارند اما تعداد کمی از آنها در این نوع از موارد دقت میکنند و امنیت اطلاعات خود را بالا میبرند.


هکرها تنها به گوشی های هوشمند و کارت های اعتباری اکتفا نمیکنند بلکه آنها میتوانند از طریق بلوتوث یا حتی وای فای شما به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند به این صورت که با روشن کردن بلوتوث یا مودم وای فای آنها به اطلاعات شما دسترسی پیدا میکنند بنابراین همیشه بلوتوث خود را روی تایمر بگذارید و دستگاه مودم خود را پس از استفاده خاموش کنید. گوشی ها میتوانند سیگنال هایی را پخش کنند که هکرها از طریق این سیگنال ها به اطلاعات افراد دسترسی پیدا میکنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► اپل برای محصولات قدیمی اش برنامه نویسی میکند
گوگل شرکت Twitch را میخرد ◄

مطالب مرتبط
بنر