دلایل عدم موفقیت گوگل گلس

دوشنبه ، 12 خرداد 1393 ، 05:31


محصول جدید گوگل که چندی است به بازار ارائه شده گوگل گلس نام دارد در واقع گوگل گلس یک نوع عینکی است که شبیه به کامپیوتر عمل میکند و البته قابلیت فیلم برداری از هرآنچه که بیننده با چشم خود میبیند را دارد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر گوگل گلس یک عینک تک چشمی است که با داشتن تنها یک لنز روی چشم کاربر میتواند هرآنچه را که کاربر میبیند فیلم برداری کند. این محصول گوگل حتی میتواند به اینترنت متصل شده و مثل گوشی ها شارژ شود تقریبا این محصول توانسته حجم قابل توجهی از طرفداران را به خود جذب کند اما در حال حاضر این محصول شرکت گوگل طرفداران خود را از دست داده است با اینکه در ابتدا استقبال خوبی از این محصول شده بود اما گوگل نتوانست مصرف کنندگان را راضی نگه دارد.

 


دلیل اول این عدم موفقیت رونمایی iWatch توسط شرکت اپل و مقایسه ی این دو محصول با یکدیگر بود چون مصرف کنندگان هر روز به نسبت پیشرفت تکنولوژی و ورود ابزار جدیدتر ترجیح میدهند فن آوری های نوین را تجربه کنند.
دلیل دوم نحوه ی استفاده از این محصول بوده است که برای مصرف کنندگان بسیار سخت بوده زیرا که کارمندان خود شرکت گوگل تقریبا دو ساعت وقت صرف یاد دادن نحوه ی استفاده از این محصول کردند. علاوه بر نحوه ی استفاده قیمت بسیار بالای این محصول باعث شده است که مصرف کنندگان آن کاهش پیدا کنند.


گوگل گلس با وجود اینکه عینکی پیشرفته است و مثل یک گوشی هوشمند دارای دوربین و باتری است اما نتوانسته اَپ مورد نیاز مصف کنندگان را تامین کند زیرا که بسیاری از مصرف کنندگان پس از خرید این محصول منتظر رونمایی از جدیدترین اَپ ها بودند اما گوگل حتی در این مورد مطلبی هم منتشر نکرده و نتوانسته پاسخ مصرف کنندگان را بدهد. حتی بازاری را برای نصب برنامه ها به مصرف کنندگان معرفی نکرده است.
گوگل گلس حتی فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت را پشتیبانی نمیکند. کیفیت صوتی گوگل گلس نیز برای مصرف کنندگان رضایت بخش نبوده است.


عمر باتری این محصول به تدریج با ضبط فیلم کاهش می یابد این در حالی است در دنیای واقعی حتی گوشی های هوشمند باید بتوانند باتری را حداقل در زمان ضبط فیلم نگه دارند. گوگل برای انتقال عکس ها و فیلم ها تنها با نصب و اتصال به اینترنت امکان ارسال عکس به کاربرانش را میدهد بنابراین شما نمیتوانید در حالت عادی محتویات گوگل گلس را منتقل کنید.


مصرف کنندگان از اینکه گوگل گلس نمیتوانند به فیس بوک متصل شوند بسیار ناراضی اند چون استفاده از شبکه های اجتماعی حتی برای کسانی که گوشی های هوشمند هم ندارند با نصب نرم افزار امکان پذیر است اما گوگل گلس از فیس بوک حمایت نمیکند.


جان گروبر از وبلاگ نویسان معروف در اروپا ایده ی شیشه ای گوگل را به دلیل عدم پشتیبانی ها کافی نپسندیده است و این در حالی است که مصرف کنندگان این محصول پس از یک استقبال  قابل توجه نارضایتی خود را از این محصول گوگل اعلام کردند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ال جی G3 رقیب جدید گلکسی S5
اپل برای محصولات قدیمی اش برنامه نویسی میکند ◄

مطالب مرتبط
بنر