ضعف تلویزیون های 4k چیست؟

شنبه ، 17 خرداد 1393 ، 11:48


تقریبا یک سالی است که تلویزیون های 4k وارد بازار شدند و به نوعی نسل جدید از تلویزیون ها را تشکیل میدهند و در نوع خود بهترین هستند چون هر کسی که از این تلویزیون ها خریداری نموده یا حداقل از نزدیک آنها را مشاهده کرده است میتواند به خوبی از منظر طبیعت که در آن نمایش داده میشود لذت ببرد و آن هم به این دلیل است که دقت این تلویزیون ها بالاست چون تمام جزییات یک شی یا یک محیط را به خوبی نمایش میدهد.

 

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر این تلویزیون ها در کیفیت Ultra HD تولید شده اند و این قابلیت را دارند که جزئی ترین اشکال را در تلویزیون با کیفیت بالا به نمایش بگذارند. این تلویزیون ها مثل تلویزیون های معمولی LCD یا LED نیستند تفاوت آنها با دیگر تلویزیون ها میزان پیکسل آنها است چون این تلویزیونها تعداد پیکسل بالاتری دارند وضوح تصویر بهتری هم خواهند داشت.


این تلویزیونهای Ultra HD حدود 8.3 میلیون پیکسل دارند که در مقایسه با تلویزیون های Full HD با 2 میلیون پیکسل تقریبا 4 برابر پیکسل بیشتری دارند. اما نقطه ضعف اصلی این تلویزیون ها قیمت بالای آنهاست در ابتدا دو شرکت سونی و ال جی برای تولید این محصولات اقدام نمودند که تلویزیون های 84 اینچی خود را با مدل های KD-84x9005 و 84LM960V تولید نمودند اما به حدی قیمت این تلویزیون ها بالاست که تقریبا در ابتدای معرفی محصولات استقبال چندانی از این تلویزیون ها نشد پس از آن شرکت سامسونگ نیز که به تولید این محصولات پرداخته است تصمیم گرفت قیمت این تلویزیون های را که در سایز 85 اینچ تولید میکند را کاهش دهد. و این محصولات با کاهش چشم گیر قیمت مواجه شد.


شرکت های زیادی برای تولید این نوع از تلویزیونها اقدام نمودند اما قیمت بالای آن نتوانسته توجه مشتریان را به خود جلب کند با وجود وضوح تصویر بالا و جذابیت های بصری قیمت بالای این محصولات باعث استقبال خوب از جانب مشتریان نشده است. حتی این تلویزیون ها قادر هستند فضایی سه بعدی را با قرار گرفتن در فاصله ی 1.5 متری برای بیننده فراهم کنند.


از سوی دیر شرکت سونی تصمیم گرفته است تا ویدئو پروژکتور هایی را با همین کیفیت تولید کند اما به دلیل استقبال کمی که از این تلویزیونها به دلیل قیمت بالای آن شده است سونی هنوز بازخورد خوبی را از این ویدئو پروژکتورها دریافت نکرده است.


این تلویزیون ها قادر هستند تا تصاویری را که عکاسان با دوربین های حرفه ای گرفتند را با وضوح بالا نشان دهد حتی در برخی از موارد عکاسان توانستند ایرادات عکس را با نمایش آن در این تلویزیون ها درک کنند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► ورود ویندوز 9به بازار چه زمانی خواهد بود؟
نسل جدید از چاپگرهای 3 بعدی صنعت آمریکا را دگرگون میکند ◄

مطالب مرتبط
بنر