چرا صرفه جویی در مصرف آب اهمیت دارد؟

چهارشنبه ، 25 تیر 1393 ، 09:33

 


استفاده ی روزانه ی ما از آب برای شست و شو، پختن غذا و همچنین استفاده از آب در صنعت و کشاورزی نشان میدهد که آب یک ماده ی حیاتی برای زندگی ما است. تغییر در الگوی مصرف آب میتواند به حفظ و نگه داری آب و صرفه جویی در آن کمک کند. اگر هر کدام از افراد بتوانند برای صرفه جویی و نگه داری و حفظ این منبع طبیعی تلاش کنند تا آب پاک و خالص هدر نرود این ماده ی حیاتی میتواند برای نسل های آینده هم قابل استفاده باشد. همه ی ما روزانه از آب استفاده ی زیادی داریم اما کمتر به صرفه جویی در آن فکر کنیم حتی تغییر در الگوی آب و هوا و گرم شدن زمین هم به آب بستگی دارد.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر منابع تامین آب در جهان محدود است و برای تامین آن باید حتما الگوی مصرف صحیح آب جزء برنامه های روزمره ی ما باشد. تقریبا 97 درصد از آب روی کره ی زمین آب شور است که غیر قابل آشامیدن است. اما صرفه جویی در مصرف آب به حفظ و نگه داری محیط زیست هم کمک میکند. بنابراین ما باید به حفظ آب و همچنین به حفظ کیفیت آب کمک کنیم صرفه جویی در مصرف آب به معنای صرفه جویی در مصرف هزینه ها نیز هست.


صرفه جویی در مصرف آب یعنی استفاده صحیح از این منبع مهم در زندگی و حفظ آن برای نسل های آینده با توجه به استفاده ی زیاد از آب در طول زندگی روزمره اهمیت آن برای حفظ و نگه داری آب سالم در آینده بسیار زیاد خواهد بود. اما ما با راهکارهای خیلی ساده میتوانیم برای صرفه جویی در مصرف آب بیشتر دقت کنیم.


1-آبی که از شیر چکه میکند میتواند در هر یک دقیقه 6 لیتر آب را به هدر بدهد بنابراین با تنظیم شیرهای آب میتوانیم از هدر دادن این مایه ی حیات جلوگیری کنیم.


2-برخی از شیرهای آب مثل شیرهایی که برای حمام استفاده میشوند این قابلیت را دارند که میزان فشار آب را تنظیم کنیم بنابراین میتوانیم برای استحمام این میزان آب را به حداقل برسانیم.


3-یکی از روشهای صرفه جویی در مصرف آب این است که زمان استحمام را کوتاه تر کنید.


4-برای شستن ظرف ها به جای باز گذاشتن شیر آب به صورت طولانی مدت میتوانیم سینک ظرف شویی را از آب پر کرده و پس از شست و شوی کامل ظرف ها و در زمان آبکشی شیر آب را باز کنیم.


5-اگر باغچه در منزل دارید برای آبیاری آن بهتر از یک سطل آب و یا ظرفهایی که مخصوص آب دادن به گل و باغچه هستند استفاده کنید تا شیر آب طولانی مدت باز نماند.


اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► شباهت های های پول و من!
عکس/یک عابر بانک عجیب در روستا! ◄

مطالب مرتبط
بنر