چگونه به اهداف تجاری برسیم؟

يكشنبه ، 29 تیر 1393 ، 05:19


اهداف در زندگی نقش مهمی دارند بخشی از این اهداف جزء اهدافی هستند که در تجارت و کارمان به آن میپردازیم اهدافی که در تجارت و کار داریم جزء اهداف مهمی هستند که باید برای آن برنامه ریزی کنیم داشتن یک رویکرد خوب برای پیشرفت و گسترش کار و طرح های کاری میتوانند از اهداف یک تیم کاری باشند. برای اینکه به اهداف در تجارت برسیم باید با یک برنامه ریزی شروع کنیم.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر اولین قدم برای رسیدن به اهداف تجاری طرح این اهداف است اما برای طرح اهداف باید در ابتدا آنها را یادداشت کنیم چون اهداف میتوانند کوتاه مدت و یا بلند مدت باشند بهتر است ابتدا از اهداف کوتاه مدت و طرح کاری کوتاه مدت شروع کرده و کم کم برای اهداف بلند مدت برنامه ریزی کنیم.

 


مثلا میتوانید اهدافی را که امسال میخواهید به آن دست یابید را یادداشت کرده و قبل از آن هرچه که برای رسیدن به این اهداف لازم است را تامین کنید. خیلی از افراد اغلب به دلیل اینکه سطح انتظارات خیلی بالایی دارند و یا در برنامه ریزی شان نقص وجود دارد کمتر موفق هستند.
گاهی ایجاد تغییرات در کار و به روز کردن آن میتواند به ما کمک کند تا بهتر به اهداف خود برسیم مثلا با ایجاد خلاقیت در کار و یا گسترش آن میتوانیم این تغییرات را ایجاد کنیم گاهی اوقات هم استراتژی هایی که در بازاریابی وجود دارد به ایجاد تغییرات در یک تجارت کمک میکند و باعث درآمد زایی بیشتر میشود.


توسعه در کار و تجارت هم یک بخشی است که باعث رسیدن به اهداف میشود در این صورت باید این گسترش را هم در فعالیتهای کاری و هم در فعالیتهای کارمندان ایجاد کنیم. پیش بینی اینکه مشتریان در آینده به چه کالاهایی نیاز دارند و یا اینکه بازخورد مصرف کنندگان از محصولات و خدمات به چه میزان است. شناخت مشتری در هر تجارتی جزء مهمترین اهداف است.


سعی کنید اهداف تجاری را برای خود تعریف کنید چون دانستن اهداف قبل از اینکه برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنیم لازم است مهم نیست که اهداف شما بزرگ باشد یا کوچک مهم این است که با دانستن هدف و تعریف آن بهتر میتوانید به آن دست پیدا کنید.


با تعریف از اهداف تجاری میتوانیم راه رسیدن به آنها را هموار تر کنیم حتی قبل از اینکه طرح یا بیزینس پلن داشته باشیم تعریف آن کمک میکند که راه های مناسب برای برنامه ریزی و دست یابی به این اهداف ایجاد شود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► بانکی: پیش خوان روزنامه های اقتصادی امروز،29 تیر93
ویژگی های یک جلسه ی کاری خوب چیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر