رباتهایی که به تعداد انگشتان دست اضافه می کنند!

چهارشنبه ، 1 مرداد 1393 ، 12:53

 


ربات های جدیدی در قالب دستکش تولید شدند که انگشتهای اضافی دارد و هنگام پوشیدن آنها به تعداد انگشتان دست اضافه میشود. این رباتها MIT نام دارند.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر محققان مهندسی مکانیک این دستکش های ربات 2 انگشت به انگشتان دست اضافه میکنند که هر کدام در دو طرف دست قرار گرفته است و با پوشیدن آنها هر دست 7 انگشت خواهد داشت. البته طول دو انگشت اضافی از انگشتهای خود دست بلند تر است.

 


هاری آسادا پرفوسور مهندسی این رباتها میگوید: "استفاده از این رباتها بسیار ساده است و وقتی که آنها را میپوشیم ربات بدن اینکه ما از آن بخواهیم خود به خود انگشتها را به حالت طبیعی حرکت میدهد. پس از آن انگشتان ربات واکنش نشان داده و به دیگر انگشتان دست کمک میکنند".


این ربات از سنسورهایی برخوردار است که به حرکت انگشتان ربات کمک میکند در اصل واکنش هر انگشت برای حرکت به این صورت است که اگر بخواهیم بطری را در دست بگیریم دو انگشت اضافی دستکش به کمک دیگر انگشتان می آیند.

 


همچنین این ربات از یکسری داده هایی برخوردار است که الگوی حرکتی را برای آن مشخص میکند تا ربات بتواند تشخیص دهد که کاربر برای انجام چه حرکت و کاری تلاش میکند. این ربات در حال حاضر با یکسری الگوریتم پایه کار میکند.


محققان این تیم تلاش میکنند تا میزان کاربری این ربات را بیشتر کرده و در نسخه های جدیدتر قابلیتهای آن را افزایش دهند. نمونه ی ارائه شده ی این دستکش ها بسیار بزرگ است اما محققان MIT قصد دارند انواع کوچکتر آن را تولید کنند. آسادا میگوید: رباتهای پوشیدنی در اصل گامی در جهت نزدیک کردن ربات به زندگی روزانه هستند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► اپل 70 تا 80 میلیون آیفون 6 تولید میکند
Gionee نازکترین گوشی های هوشمند را تولید میکند ◄

مطالب مرتبط
بنر