پرینترهای 3 بعدی امکانات خود را بیشتر میکنند

دوشنبه ، 6 مرداد 1393 ، 11:53


گروه تحقیقاتی MIT که از یکسری از دانشجویان و پژوهش گران تشکیل شده است و در زمینه ی علم رباتیک و ساخت تکنولوژی های جدید فعالیت میکنند به تازگی اصلاحات جدید را روی پرینترهای 3 بعدی ایجاد کردند که به امکانات و قابلیت های این تکنولوژی جدید کمک میکند.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر استفاده از لیزرهای قدرتمند از قابلیتهای این پرینتر است. گروه تحقیقاتی MIT از اسکنرهای قدرتمند و لیزر و Webcam در این پرینترها استفاده کردند. یکی از انواع این پرینترها Soliodoodle است که سازندگان آن به تغییر در کاربری این محصول پرداختند و قابلیت های آن را افزایش دادند.


پرینتر سه بعدی Soliodoodle میتواند از اشیاء مختلف پرینت تهیه کند تا شکل و طول و عرض آن در پرینت مشخص شود البته ساختار سخت افزاری این تکنولوژی چندان سخت نیست اما خلاقیت زیادی در تولید آن به کار رفته است.


به پرینتر سه بعدی Soliodoodle یک لیزر با قیمت 26 دلار اضافه شده است که با استفاده از این لیزر یک خط افقی در سر تا سر سطح پرینت تهیه شده کشیده میشود. همچنین یک webcam با قیمت حدود 30 دلار برای اندازه گیری و انتقال اطلاعات به کامپیوتر مورد استفاده قرار گرفته است.


البته با توجه به تغییرات اندکی که در این پرینتر سه بعدی صورت گرفته است هنوز توسعه و گسترش این محصول توسط محققان و سازندگان تکمیل نشده است و احتمالا نسل بعدی این تکنولوژی با قابلیتهای بیشتر همراه خواهد بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ویژگی LG G Pad چیست؟
جایزه ی گوگل به کاربران Chromcast ◄

مطالب مرتبط
بنر