با جف بزوس صاحب Amazon آشنا شوید

پنجشنبه ، 30 مرداد 1393 ، 09:09


جف بزوس بنیان گذار وب سایت Amazon است. او همچنین رئیس و مدیر عامل این وب سایت نیز هست. وب سایت Amazon دارای امکاناتی مثل بازی های رایانه ای، کتاب های الکترونیک و ... است. این وب سایت بیش از همه یک فروشگاه بزرگ آنلاین برای خرید محصولات مختلف است و مخصوصا با فروش گوشی های هوشمند و تلبت و لپ تاپ و... شرکت های مختلفی از این وب سایت برای فروش محصولات خود استفاده میکنند. علاوه بر محصولات تکنولوژی وسایل و کالاهای مختلف دیگری هم در این وب سایت به فروش می رسد. این وب سایت مورد توجه حجم زیادی از تجارتها و کاربران است.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر جف بزوس یک کارآفرین و بیزینسمن است او توانسته با تاسیس وب سایت Amazon هم درآمد زایی بالا و هم طرفداران زیادی داشته باشد. مخصوصا در زمینه ی تجارت الکترونیکی جف بزوس توانسته موفقیت های زیادی را کسب کند.

 


وب سایت Amazon توانسته پیشرفت و گسترش زیادی از رمان تاسیس خود داشته باشد و این بیشتر از همه به دلیل تلاش های بزوس برای به موفقیت رساندن خود در تجارت الکترونیک است. جف بزوس در دانشگاه Princeton که یکی از قدیمی ترین و معروفترین دانشگاه های آمریکا است تحصیل نموده است.


جف بزوس به هر چیزی که بتواند توسط کامپیوترها تغییرات و تحول ایجاد کند علاقمند است او توانست با تلاش خود در دنیای اینترنت تجارتی را راه اندازی کند. وب سایت Amazon در سال 1994 تاسیس شد و در حال حاضر هم بهترین فروشگاه آنلاین محسوب میشود که حجم بالایی از خدمات و محصولات را ارائه میکند. از موفقیت های اخیر وب سایت Amazon تولید گوشی هوشمند  Fire Phone‌است.
این گوشی هوشمند با امکانات و ویژگی های جدید رونمایی شد. هزینه های زیادی برای تولید این گوشی هوشمند از سوی شرکت Amazon پرداخت شده است تا این گوشی را منحصربفرد کند بنابراین تلاش Amazon این است که این محصول بتواند فروش بالایی داشته باشد تا درآمد زایی قابل توجهی را برای Amazon به همراه داشته باشد.


مصاحبه ی کوتاهی را که با جف بزوس در زمینه ی تجارت گوشی های هوشمند و تولید Fire Phone انجام شده است میخوانید.


چرا به فکر تولید گوشی هوشمند افتادید؟
بزوس: فرآیند توسعه محصولات ما همیشه یک مسیر مشخصی دارد ما ابتدا باید یک محصول را بسازیم هدف ما این نیست که شروع تولید یک محصول را بیان کنیم بنابراین سعی میکنیم که بهتر شدن و متفاوت بودن را در محصول خود ایجاد کنیم.



به نظر میرسد که شما خیلی دیرتر از دیگر شرکت ها به فکر سرمایه گذاری در بازار گوشی های هوشمند افتادید.
بزوس: من فکر میکنم که در سیر تکامل و پیشرفت تولید این محصولات خیلی هم دیر به فکر تولید آنها نیافتادیم البته من فکر میکنم هنوز هم تکنولوژی های جدیدتری میتوانند در تولید این محصولات استفاده شوند همانطور که از سالیان قبل محصولات مختلفی از شرکت نوکیا یا بلک بری کم کم با پیشرفت تکنولوژی جدیدتر و به روز شدند.

چرا رقابتی را در زمینه ی قیمتی ایجاد نکردید و  Fire phone‌تقریبا قیمتی برابر قیمت رقیبان خود دارد؟
بزوس: البته مدلی از این گوشی هوشمند که 32 گیگا بایتی است نسبت به 16 گیگا بایتی قیمت بالایی دارد اما Fire phone یک گوشی هوشمندی است که از گرانترین سخت افزارها و مواد برای ساخت آن استفاده شده است.

یعنی منظور شما این است که سودی از گوشی هوشمند تولید شرکت خود بدست نمی آورید؟ زمانی هم که تبلت Kindle را رونمایی کردید گفته بودید که خرید این محصول برای شما سود آوری نمیکند بلکه استفاده از آن توسط کاربران سود اصلی آن است.
بزوس: هنوز هم همین را میگویم رویکرد ما در تولید محصولات تغییر نخواهد کرد. من هنوز هم زمانی که میبینم کاربران از تبلت Kindle استفاده میکنند لذت زیادی میبرم چون مصرف محصولات برای ما اهمیت دارد.

شما خودتان هم از گوشی هوشمند Fire phone استفاده میکنید. گوشی قبلی شما چه مارکی بود؟
بزوس: خوب من قبلا گوشی سامسونگ را استفاده میکردم بیش از همه زمانی که گوشی هوشمند خود را عوض میکنم بیشتر روی کارآیی آن توجه میکنیم.

معیار شما برای خوب بودن و کارآیی  Fire phone چیست؟
بزوس: ما سابقه ی بلند مدت در این زمینه داریم چیزهایی زیادی وجود دارد تا کمک کند یک گوشی هوشمند به خوبی ارائه شود. مثلا استفاده از تکنولوژی به روز و همچنین داشتن مشتریان زاید از عوامل مهم درآن است. کار ما این است که چیزهای جدید اختراع کنیم و صبر کنیم تا محصول جدیدتری را ارئه دهیم.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► رونمایی از تلویزیون های جدید سامسونگ
ربات هایی که پنجره های منزلتان را میشویند!/تصاویر ◄

مطالب مرتبط
بنر