آسیب پذیری امنیتی واتس‌اپ دردسرساز شد

پنجشنبه ، 26 ارديبهشت 1398 ، 10:36

یکی از ویژگی‌های پیام رسان واتس‌اپ که شرکت مادر علاقه به گسترش آن دارد، رمزگذاری سرتاسر (end-to-end encryption) است که بنابر آن، پیام‌های ارسالی و دریافتی کاملا رمز گذاری می‌شوند و هکرها امکان خواندن این پیام‌ها را ندارند.

با این حال به نظر می‌رسد در این پیام‌رسان با وجود امنیت بالای ظاهری، در پشت آن یک آسیب پذیری خطرناک وجود دارد.

براساس گزارش منتشر شده توسط فایننشال تایمز، اخیرا یک آسیب پذیری در واتس‌اپ کشف شده است که به روی برنامه تاثیر گذاشته و جاسوس افزاری که توسط شرکت NSO توسعه داده می‌شده به گوشی کاربران اندرویدی و iOS واتس‌اپ منتقل و آن‌ها را آلوده کرده است. این جاسوس افزار به هکرها اجازه جاسوسی از دستگاه قربانیان را می‌دهد و با یک تماس در واتس‌اپ روی موبایل فرد مورد نظر نصب می‌شود.

WhatsApp به این ماجرا واکنش نشان داد و اظهار کرد: ردپای یک شرکت خصوصی که برای پخش جاسوس‌افزار با دولت‌ها همکاری کرده در این قضیه دیده می‌شود. این شرکت به گروه‌های حقوق بشر و وزارت دادگستری آمریکا در این رابطه هشدار داده است.

مشخص نیست تا کنون چندین دستگاه به این بدافزار جاسوسی آلوده شده‌اند اما با توجه به این که واتس‌اپ حدود 1.5 میلیارد کاربر در سرتاسر جهان دارد، حتی اگر یک درصد از کاربران این پیام‌رسان به این جاسوس افزار آلوده شده باشند جمعیت بسیاری را شامل می‌شود که واقعا خطرناک است.

خوشبختانه به نظر می‌رسد این شرکت باگ امنیتی را ترمیم و پچ جدید برای کاربرانش ارایه کرده است. بنابراین اگر شما هم از کاربران WhatsApp هستید همین الان بررسی کنید که به‌روزرسانی جدید را دریافت کرده باشید تا از خطر ابتلا به این جاسوس افزار در امان بمانید.

بیشتر بخوانید:


فضای مجازی مجهز به سامانه صحت اخبار می‌شود


عرضه قابلیت پرداخت نقدی برای اپلیکیشن‌های اندرویدی

► اسکیمر چگونه باعث سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی می‌شود؟!
فضای مجازی مجهز به سامانه صحت اخبار می‌شود ◄

مطالب مرتبط
بنر