هنگام خرید اینترنت به این نکته مهم دقت کنید!

پنجشنبه ، 10 مرداد 1398 ، 10:31
تعرفه اینترنت ADSL مدت‌هاست که به شیوه محاسبه بر اساس سرعت اینترنت و حجم مصرف منصفانه به مشترکین ارایه می‌شود ولی یکی از قوانین این مصوبه مغفول مانده و معمولا شرکت‌ها نسبت به رعایت آن، بی‌تفاوت هستند و مشترکین نیز از آن بی‌خبر مانده‌اند!

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از آی‌تی‌رسان، سید محمد امامی مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: اپراتورها بایستی طبق مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی اقدام کنند که صراحتا به دریافت هزینه ثابت اتصال و حجم مصرف منصفانه اشاره می‌کند. در صورتی که حجم مصرف منصفانه کاربر تمام شود، مشترک بایستی حجم اضافه خریداری نماید.


وی در ادامه گفت: زمانی که یک کاربر قصد خرید اشتراک اینترنت ADSL داشته باشد، بایستی یک هزینه‌ای را به اپراتور پرداخت کند که این هزینه از دو بخش تشکیل می‌شود. بخش اول این هزینه بابت اتصال بوده و بخش دوم نیز بابت حجم مصرف منصفانه تعیین شده است و این ارقام توسط اپراتور اعلام شده و تاییدیه آن را دریافت کرده است. هزینه اتصال برای ابتدا تا انتهای ماه پرداخت شده و طبیعتا معنایی ندارد که دوباره برای اتصال پولی پرداخت شود.

این مقام مسئول سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پایان گفت: وقتی کاربری اقدام به خرید اشتراک جدیدی می‌کند، عملا یکبار دیگر هزینه اتصال را می‌پردازد که قبلا پرداخت کرده است. کاربر در این موارد بایستی صرفا هزینه حجم اضافه را پرداخت نماید که هزینه هر گیگ بسته به مقدار موردنیازش متغیر خواهد بود

► ۱۰ نوآوری برتر دهه ۲۰۲۰
حمایت شبکه بانکی از فین‌تک‌ها/ مسیر اقتصاد هوشمند شناسایی شد ◄

مطالب مرتبط
بنر