پنج درصد از سهام بانك صادرات به بنیاد مستضعفان رسید

دوشنبه ، 17 خرداد 1389 ، 10:20

 

بالاخره پس از شش روز رقابت ،پنج درصد از سهام بانك صادرات ايران به بنیاد مستضعفان فروخته شد.


به گزارش بانکی دات آی آر ، روز گذشته و در جريان ششمين روز رقابت براي تصاحب بلوك بانك صادرات، قيمت هر سهم اين شركت به دو هزار و دو ريال رسيد و در همين قيمت معامله شد.


این در حالی است که در این شش روز، سه گروه براي تصاحب بلوك بانك صادرات با هم به رقابت پرداختند كه در جريان رقابت قيمت هر سهم بانك صادرات از 1560 ريال در اولين روز عرضه به 2002 ريال رسيد ودر نهايت كارگزاري به گزين موفق شد بلوك بانك صادرات را براي بنياد مستضعفان خريداري كند.


بلوک 840 ميليون سهمي بانک صادرات بدون رقابت در همان نرخ پيشنهادي روز چهارشنبه به فروش رسيد.بعد از فروش بلوك پنج درصدي بانك تجارت، سازمان   خصوصي‌سازي از روز شنبه گذشته840 ميليون و 150 هزار سهم بانك صادرات، معادل پنج درصد از سهام اين شركت را به قيمت تابلوي بورس به اضافه 20 درصد به شرط آنكه از مبلغ هزار و 343 ريال كم‌تر نباشد، عرضه كرد.


متقاضيان خريد اين بلوك كه با شرايط 25 درصد نقد و اقساط سه ساله عرضه شده است، بايد ظرف30 روز كاري نسبت به پرداخت وجه نقد معامله و احراز قطعيت اقدام كنند. شش درصد از سهام اين بانك در 19 خردادماه 88 به قيمت 1001 ريال به عنوان سومين بانك دولتي وارد بورس شد.

► افتتاح خدمات اینترنتی بانک رفاه از 24 خرداد ماه
قابلیت استفاده رفاه کارت در کشورهای حوزه خلیج فارس ◄

مطالب مرتبط
بنر