امکان پرداخت سود در دستگاه هاي خود پرداز

چهارشنبه ، 6 آذر 1387 ، 12:32

رئيس شوراي عالي مديران عامل بانک هاي دولتي گفت: دستگاه هاي خود پردازهاي بانک هاي کشور امکان ارائه و پرداخت سود به مشتريان را دارند.
    
"علي صدقي" افزود: با وجودي که خود پرداز هاي بانک ها قابليت دريافت و پرداخت دارند ، اما تاکنون تنها از قابليت در بخش دريافت اين دستگاه ها بهره گيري شده است .
به گفته وي ، دستگاه هاي خودپرداز بانک ها قابليت پرداخت نيز دارند که هنوز عملياتي نشده است .

 

رئيس شوراي عالي مديران عامل بانک هاي دولتي گفت: دستگاه هاي خودپرداز در آينده به طور قطعي کار پرداخت و ارايه سود را به مرجعه کنندگان انجام خواهند داد.
صدقي با بيان آنکه ، بانک ها از ابتدا بر اساس برنامه هاي الکترونيکي تنظيم نشده اند و بتدريج وارد اين سيستم مي شوند ، اظهارداشت: اين امر سبب شده تا بانکداري الکترونيکي و دستيابي به فوايد آن بتدريج براي مردم امکان پذير شود.

 

اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت : اتصال بانک ها به سيستم الکترونيکي به دليل کثرت شعبه بانک هاي کشور بخصوص نظير ملي و صادرات که از بزرگترين بانک ها در خاور ميانه و دنيا از نظر تعداد شعبه محسوب مي شوند ، کاري بسيار دشوار است .

 

 رييس شوراي عالي مديران عامل بانک هاي دولتي اظهار داشت: کثرت شعبه بانک ها سبب شده تا الکترونيکي کردن آنها علاوه بر زمان بر بودن ، نيازمند اجرايي شدن فعاليت هاي مختلف و مستمر در اين بخش باشد.

 

صدقي سپس بومي شدن برنامه هاي نرم افزاري را از مشکلات موجود دانست و گفت: براي اين امر بايد از نيروي متخصص و ماهر بهره گيري کرد و اين در حالي است که ايران در اين زمينه با کمبود متخصص مواجه است .

 

وي ادامه داد: مشکل اتصال به سيستم الکترونيکي بانک ها صرفا مربوط به بانک ها نيست ، بلکه در بخش هاي مختلف ريشه دارد .
اين مقام مسئول در ادامه تصريح کرد: قرار است بانکداري الکترونيکي در کشور به گونه اي فراگير شود که مشتريان بدون مراجعه به شعب و از نقاط مختلف کشور خدمات بانکي را دريافت کنند .

 

صدقي در پايان اظهار اميدواري کرد: سيستم پرداخت سود دستگاه هاي خود پرداز نيز در سيستم بانکي کشور عملياتي شود.
گفتني است ، در صورت عملياتي شدن طرح پرداخت سود در دستگاه هاي خودپرداز بانک ها ، اين سود به کارت هاي عابر بانک افرادي تعلق مي گيرد که مربوط به حساب سرمايه گذاري کوتاه مدت باشد و حساب جاري را شامل نمي شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

► نمی گذارم وام خرید مسکن بدهند
کسب رتبه نخست ارایه خدمات ساتنا توسط بانک تجارت ◄

مطالب مرتبط
بنر