حکایت مادرانی که فرزندان خود را می فروشند!!

يكشنبه ، 24 ارديبهشت 1391 ، 07:16

بحران اقتصادی اروپا که این روزها بیش از همه در یونان احساس می شود، پیامدهایی چون فقر، ناامنی و تظاهرات در اعتراض به ریاضت های اقتصادی را به همراه داشته است.

به گزارش بانکی دات آی آر، خیابان های آتن، پایتخت، مدت هاست که رنگ آرامش به خود ندیده اند و پیوسته شاهد اعتراض مردم به ریاضت های اقتصادی هستند، اما داستان به همین جا ختم نمی شود و اتفاقات تکان دهنده دیگر هم هست که شنیدن آنها دل هر انسانی را به درد می آورد.

 

 

ماجرا از این قرار است که برخی از مادران یونانی به اجبار در کشاکش برای ادامه حیات فرزندان خود را  می فروشند! آنها با سپردن فرزندانشان به موسسات خیریه تلاش می کنند تا آسایش از دست رفته در خانه هایشان را دراینگونه موسسات به فرزندانشان هدیه دهند.

کاسیانی پاپادبولو، زنی 30 ساله و بیوه است که شنبه هر هفته رنج سفری 20 مایلی را برای دیدن دو دختر و تک پسرش بر خود هموار می کند. آنها در مرکز خیریه ای در خارج از شهر نگهداری می شوند.

کاسیانی که برای حل مشکلاتش به این در و آن در زده، می گوید:"مقامات دولتی وعده های زیادی برای حل مشکل من داده اند، اما هیچ کدام عملی نشده است."

او همچنین اعتقاد دارد، برخلاف قضاوت هایی که اطرافیان و حتی خانواده اش نسبت به کارش دارند، وی بهترین کار را در حق فرزندانش انجام داده است.

در حال حاضر یونان بیشترین زیان ناشی از بحران اقتصادی را در میان کشورهای اتحادیه اروپا متحمل می شود، بطوریکه از هر 5 نفر یک نفر بیکار است و یک پنجم شرکت های یونانی هم تابحال کارشان به تعطیلی کشیده است.

یونانی ها که زمانی المپیک را بنا نهادند و همین چند سال پیش هم در کشورشان المپیک برگزار کردند، امسال تنها با نیمی از ظرفیت خود به المپیک لندن اعزام می شوند.

کودکانی که دور از پدر و مادر و در موسسات خیریه نگهداری می شوند در کشوری متولد شده اند و زندگی می کنند که سردمدارانش بر اثر یک اشتباه کشورشان را به اتحادیه اروپا واگذار کردند!

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► درقاب تصویر/ گزارش بانکی از آخرین روز نمایشگاه گل و گیاه
سفرهای بانکوپولو/ بانک کارآفرین شعبه شیخ بهایی ◄

مطالب مرتبط
بنر