22 روش ساده و سریع برای بهتر زندگی کردن (1)

شنبه ، 31 تیر 1391 ، 08:26

دغدغه ای به نام زندگی بهتر یا بهتر زندگی کردن، بین همه انسان ها دغدغه ای مشترک است که البته راه حل های آن برخلاف خودش بین همه مشترک نیست و هر کس تلاش می کند با روش خود زندگی اش را بهتر کند.

به گزارش بانکی دات آی آر، مطالعات دانشمندان و توصیه های روانشناسان و مشاوران هم به مردم کمک می کند تا برای بهبود زندگی خود راحت تر تصمیم بگیرند.

در این گزارش دو قسمتی برای شما از راه و روش هایی خواهیم گفت که می تواند کمک حالتان در بهبود وضعیت زندگی باشد. لذت بردن از زندگی مهارتی اکتسابی است که ما در این گزارش به بخشی از روش های شناخته شده آن می پردازیم:


1.    پررنگ کردن جنبه های منفی، راهی برای مقابله با وسوسه ها

وسوسه از جمله خانه خراب کن ترین! احساساتی است که می تواند به یک فرد دست دهد و در صورتی که فرد دست های خود را به علامت تسلیم بالا ببرد، خودش باید تمامی عواقبش را هم بر عهده گیرد.

بهترین راه برای خلاص شدن از شر وسوسه ها این است که ابعاد و جنبه های منفی آن را برای خود اغزاق آمیز جلوه دهید و با ساختن کوه از کاه بتوانید خود را متقاعد کنید که باید از این وسوسه دست بکشید.


2.    خداحافظی کردن با تجربه های خوب در اوج

در ورزش همیشه به ورزشکاران توصیه می شود که در اوج از میادین ورزشی کنار بروند تا خاطرشان همیشه برای هوادارانشان عزیر بماند. حالا حکایت تجربه های خوب هم همین است. تکرار، آفت تجربه خوب است و اگر زیادی اصرار بر تکرار تجربه های خوب داشته باشید، لذت آن را برای خود کمرنگ می کنید و به تدریج از بین می برید.

پس اگر می خواهید طعم شیرین تجربه های خوب را همواره حس کنید، در اوج با آنها خداحافظی کنید.


3.    چرت زدن، تنها ده دقیقه

چرت زدن در طول روز برای بسیاری از مردم کاری لذت بخش و انرژی آور است. بد نیست بدانید مطالعات تازه دانشمندان هم نشان داده که حق با آنهایی است که از چرت روزانه شان نمی گذرند.

تنها 10 دقیقه چرت زدن می تواند در بهبود وضعیتزمان خواب، خواب آلودگی ذهنی، خستگی، قدرت، و عملکرد شناختی موثر و مفید باشد.


4.    دوستی پیشه کردن با تکنولوژی و به ویژه اینترنت

اگر از آن دست افرادی هستید که با اینترنت دوست هستید یا به عبارت بهتر اینترنت بهترین دوست شماست، چندان نگران نباشید، تازه باید خوشحال هم باشید، چرا که عصر امروز، عصر ارتباطات است و اینترنت پادشاه این روزها اقلیم ارتباطات است.

زیاده روی مسلما مثل هر کاری در استفاده از اینترنت هم درست نیست، اما دانستن و سردر آوردن از آن در این روزگار از جمله کلیدهای داشتن زندگی بهتر است.


5.    انتخاب الگوی ایده آل، راه انجام کارها به شکل مطلوب

خیلی از مردم هستند که فکر می کنند، عرضه انجام کاری را ندارند و به عبارتی خود را دست و پا چلفتی می دانند، حال آنکه اوضاع شاید به بدی که آنها فکر می کنند، نباشد.

راه رفع این حس نه چندان خوشایند، انتخاب الگویی مناسب برای انجام هر کاری است. سعی کنید به ویژه برای انجام کارهای مهم از بهترین ها در آن عرصه الگوبرداری کنید. این کار هم اعتماد به نفس شما را بالا می برد و هم سرعت کار را افزایش می دهد.

6.    قناعت، راه کم خوردن و کاهش هزینه ها

قناعت کنید. گفتن البته ساده است و عمل کردنش به همان اندازه سخت! اما قناعت به ویژه در خوردن و هزینه ها میانبر بسیار خوبی برای داشتن زندگی بهتر است.

خواهشی که از شما دارم این است که قناعت را با کم خوردن و کم هزینه کردن اشتباه نگیرید. قناعت یعنی به اندازه خوردن و به جا خرج کردن. کمی بیشتر به مفهوم قناعت فکر کنیم.


7.    بلند بلند فکر کردن، چاره قوی شدن تحلیل ها

بلند فکر کردن برای خیلی ها آرامش بخش است و می تواند تحلیل و درک بهتری از اوضاع پیرامون یا موضوع مدنظر به فرد بدهد. البته این نوع تفکر دردسرها و معضلات خاص خود را هم دارد، اما به امتحانش می ارزد.

یکبار بلند فکر کردن را امتحان کنید، حتی اگر اطرافیان شما تصور کنند، دیوانه شده اید!

راه در امان ماندن از قضاوت دیگران البته این است که در خلوت خود بلند بلند فکر کنید.

 

8.    تشویق بچه ها به خاطر تلاش نه هوش

ضریب هوشی بچه ها برای برخی پدر و مادرها سند افتخار و فخرفروشی به دیگران به حساب می آید، طوری که اگر می توانستند از ضریب هوشی فرزندشان عکس می گرفتند و آن را با قاب زیبا روی دیوار نصب می کردند!!

واقعیت اما آن است که بچه هایی موفق تر هستند که پدرو مادرشان آنها را به خاطر تلاش هایشان مورد تشویق قرار می دهند و نه صرفا به دلیل ضریب هوشی بالا.


9.    جملات کوتاه، تردید و سایر علائم استرس، راه گرفتن مچ دروغگوها

اگر با کسی برخورد دارید که زیاد از جمله های کوتاه و بریده بریده استفاده می کند یا با شک و تردید حرف می زند و یا استرس در صحبتهایش مشهود است، چندان تره برای حرف هایش خورد نکنید و به جای آن خوشحال باشید که مچ یک دروغگو را گرفته اید.


10.    بمباران اطلاعاتی راه متقاعد کردن آدم های دمدمی

آدم های دمدمی باری به هر جهت، هر جا که سرنوشت آنها را ببرد، با کمال میل می روند و تازه سعی دارند دیگران را با خود همراه کنند.

اگر از این مدل آدم ها در اطرف خود دارید و از جوگیر شدن آنها خسته شده اید، به جای اینکه تسلیمشان شوید، اطلاعات خود را راجع به موضوع مورد نظر زیاد کنید، آنقدر که آنها از اطلاعات شما بمباران شوند.

یا متقاعد می شوند یا دست کم دست از سرتان برمی دارند.

11. مصرف کم و به میزان مشخص از کافئین

کافئین را زیاد مصرف نکنید و هر بار هم که می خواهید مصرف کنید، میزان مشخصی از آن را برای خود در نظر بگیرید.

مصرف بیش از اندازه کافئین بر عملکرد شناختی شما اثر منفی می گذارد و برایش دردسر درست می کند.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► درقاب تصویر/ کارآفرینی با قارچ
گزارش/رمضان بر قیمت سکه و طلا تاثیر دارد یا ندارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر